Hysj, Mamma sover….

Ligger under pelspleddet på sofaen og kjenner hjertet som hamrer i brystet. Prøver å slappe av.  Prøver å puste langsomt inn …. og ut…inn …. og ut….. Langsomt.  Prøver å fylle lungene med luft,  Men kroppen knyter seg, musklene er spente, og pusten rask og overfladisk.  Hyperventilerer ikke. Men bruker langt fra maksimal lungekapasitet.  Mellomgulvet er stivt. Gir ikke rom for å fylle lungene.
Hunden kommer og får kos. Gamle Gubben Grå står opp uten at jeg merker han.   Ligger bare rolig under pelspleddet og forsøker å puste rolig og dypt.  Sovner .. 
Etter en time eller to står jeg opp. Dusjer og lager meg frokost.
Musklene er enda spente og kroppen føles utslitt og gammel. Føles som jeg har løpt maraton.  Hendene skjelver når jeg smører på brødskiva.  Press i brystet.  Sliten.

Det er nok nå.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg