Hvis alle i verden var en kloning av deg, hvordan ville du likt verden da?

Dette spørsmålet stiller Per Fugelli som et tankeeksperiment i en av sine bøker.  Jeg har ikke fått tanken fra meg.
Jeg liker å tro at verden da hadde vært et bedre sted. En mer rettferdig verden hvor omsorg  og omtanke sto i sentrum.  Hvis alle mennesker var som meg, ville det vært slutt på all krig.  Samfunnet ville være preget av dialog og demokrati.  Det hadde vært nok av stearinlys, rødvin og gode samtaler.  

Men det ville ikke vært mye musikk. 
Det ville ikke vært noen sport og idrett. 
Jeg er usikker på om hjulet ville vært oppfunnet, og også i tvil om vi ville hatt bygninger som virkelig ga ly og varme.  
Store deler av verden ville antakeligvis  aldr ha blitt oppdaget.. 

Skal jeg være helt ærlig, og det skal man vel, er jeg usikker på om menneskeheten hadde overlevd hvis alle menneskene var en kloning av meg.  

Det ville vært en kjedelig verden. Det er jo ulikhetene som gjør livet så spennende

Hvordan ville verden vært hvis alle mennesker var en kloning av deg?

4 kommentarer
    1. Jeg er veldig glad ikke alle er som meg 😀 Selv om jeg liker meg selv godt, og mener jeg er kjekk og grei. Jeg tror likevel det ville blitt kjedelig, og ikke mye utvikling uten litt “motstand” 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg