Noen tanker om garasjer, parkering og årets lønnsoppgjør

500.000.000 kroner er mange penger.
Slike som meg må arbeide 2.000.000 timer for å tjene en slik sum.
Jeg som får dårlig samvittighet hvis jeg svir av 3.000 på en liten shoppingrunde, ville få mange søvnløse netter hvis jeg hadde svidd av 500.000.000 mer enn jeg hadde tenkt. 

500.000.000 kroner av felleskapets midler brukt i en budsjettoverskridelse til en garasje til våre folkevalgte. 
Til parkeringsplass til de som vi har valgt til å forvalte felleskapets midler til beste for oss alle.
Bare en digresjon, men siden jeg det siste året har vært litt mer enn vanlig opptatt av parkering, i hvor mange år kunne vi finansiert gratis parkering for de ansatte på min arbeidsplass for den summen politikerne sløser bort i budsjettoverskridelser på sitt eget parkeringsanlegg?

500.000.000. kroner fra fellesskapet på en budsjettoverskridelse på en garasje. 
Mye fornuftig vi kunne fått for den summen.
500 sykehjemsplasser.
1000 sykepleiere eller førskolelærere
eller en lønnsvekst til samtlige av landets radiografer på 160.000, kr ved årets lønnsoppgjør…

Bare noen tanker selvsagt….

 

 

2 kommentarer
    1. Tror problemet til disse, som styrer så store summer med penger, er at de aldri har hatt en ordentlig jobb med en vanlig lønning. De har hatt goder og fortrinn i hele sitt voksne liv, med rumpa godt plantet på de røde stolene i salen. De har aldri hatt hverdagen bankende på døra. De mangler en vesentlig brikke i puslespillet sitt, som heter “hverdagslivetforhvermansen”. Hvordan kan de vite hva som er best fra andres ståsted, som aldri har prøvd livets skyggesider?

    2. Lillian: Jeg synes denne saken viser en så stor arroganse ovenfor samfunnsoppdraget at jeg virkelig blir provosert. (nå skal jo ikke det så mye til…)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg