Mobilen har daua..

Eller ikke daua da. Det kommer pip fra den hver gang jeg får en melding eller et varsel. Ringe vil den sikkert også gjøre hvis noen skulle slå på tråden. 
Men skjermen har gått i svart av en eller annen grunn. 
Jeg er ikke så veldig flink med slike elektroniske duppeditter.  Jeg har opplevd dette før. Jeg tror jeg har skrudd av lyset på skjermen. 
Jeg spurte Gamle Gubben Grå om han kunne hjelpe meg med å finne lyset – det var midt under radio-gudstjenesten.   
Men han er vel enda mindre god med elektriske duppeditter enn det jeg er. 
Han myste over brillene og ned på skjermen ett par sekunder. Trykket litt og la den så i fra seg. Lite hjelp å få der.
Yngste Sønn er i mine øyne et teknisk vidunder når det gjelder slike ting.
Men han er på en 4 dagers ekspedisjon med telt og ski ute i Nordmarka, og kommer ikke hjem før på tirsdag.
Jeg kan ikke leve uten mobil helt til tirsdag… Slik føles det .
Jeg fikk ikke tatt bilder under lufteturen med Kjøteren, og du hvor mange fine motiv jeg så! Både snø og trær og knuste vinflasker
Ikke fikk jeg lest oppdateringer på Fb før jeg fikk skrudd på Pcn etter at jeg var ferdig med lufteturen. Og jeg som lurte så på om Mamma hadde kommet seg i bursdag i går.
Ikke fikk jeg ringt Datteren og hørt om hun ble med på tur.
Hele livet mitt er jo inne i den lille elektroniske dingsen.  Billetten til Prahaturen, avtaleboka mi, Når har jeg time hos legen? Var det 11.30 eller 12.30?  
Dingsen er jo og min kontakt med omverdenen.  Den foreldre, svigermor, søsken og voksne unger ringer hvis det er noe de vil meg.  Den andre som trenger min hjelp og assistanse ringer. Sjefen, kollegaer, medlemmer, politikere, venner og søsken.  Det går ikke en dag uten at noen tar kontakt med meg med den dingsen.
Og den jeg bruker til å kontrollere voksne barn.  
Datteren har vært innlogget på Fb ved 5 tida i natt, da har hun forhåpentligvis kommet seg trygt hjem fra jobb.  
Eldste Sønn spiller candycrush.  Da er alt bra med han.
Yngste Sønn har delt bilde fra ekspedisjonen på Instagram. Ser ut som om han har det bra..

Men nå er jeg helt hjelpeløs uten min elektroniske kroppsdel.
HJELP

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg