I dag skulle jeg sove lenge….

I dag skulle jeg sove lenge, tenkte jeg.
Yngste Sønn er ute i Nordmarka i et telt under mengder av nysnø.  I dag slipper jeg å stå opp 05.30 for å få han på arbeid.
Ikke har jeg noen avtaler heller.  Og siden bilene, trammen og gårdsplassen så ganske nedsnødd ut da jeg la meg i natt, frister det ikke å stå opp fra den gode varme senga.  

Gamle Gubben Grå som vanligvis kan sove til både 9 og 10 og lengre enn de ved behov, spretter opp før klokka er blitt 07. 
Ja, han som pleier å tøfle rundt i pysjamas både en og to timer, sitter på sengekanten og drar på seg klærne før 07.30.  
Jeg krøller meg godt sammen, drar dyna godt over hodet og mumler at jeg skal sove lenge.  
Han svarer ikke, men jeg hører han ta på seg ytterklærne og begi seg ut. 

Så, hører jeg lyden av snø-skuffe mot tre-tram.  En ganske irriterende lyd, sånn rett utenfor soveromsvinduet…Den skjærer seg liksom inn i hodet via ryggmargen Det blir ikke noe bedre av at Gamle Gubben Grå har vært så grusom og etterlatt Kjøteren inne.  For Kjøteren liker ikke å være inne når Gubben er ute. Det blir pistring, klynking og til slutt høylytt bjeffing utenfor soveromsdøra.  Kjøteren er ikke dum. Han vet hvem det nytter å bjeffe til, og det er ikke en stokk døv Gammel Gubbe med lua trukket langt nedover de gjengrodde ørene .

Jeg kapitulerer og står opp. Men i korgen, i morgen skal jeg sove lenge

2 kommentarer
    1. Hahaha … ja, sånn kan det gå! 🙂 Noen ganger kan de være litt irriterende disse mannfolka, med eller uten snøskuffe! Til og med drømmemannen. Men de er jo gode å ha også da. Stort sett. Ønsker deg en flott, lang dag. 😉 Tenk så mye fornuftig du sikkert fikk gjort siden du sto opp så tidlig! Eeeeen … ja, sånn teoretisk jaffal.

    2. Marit: Var jo kjekt at det var måket når jeg måtte ut og handle inn til frokost… Lønningsdag i dag, og det var ekko i kjøleskapet…Så disse gubbene er kjekke i blant.
      Ha en god dag du og

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg