Er det vår så er det vår – PUNKTUM

Det var jo så flott vær i dag . Og jeg er jo oppdratt til å ha dårlig samvittighet hvis jeg ikke er ute i det fine været. Så da et vennepar skulle komme innom sånn i 3-tida i dag, dekket jeg kaffebord ute på trammen.  Saueskinn i stolene, påskeliljer og tent lykt på bordet, varm kaffe på termosen, termo-kopper så kaffen skulle holde seg varm lengst mulig og frosne kanelsnurrer fra Rema som var varmet i steikeovnen til gjestene kom.  Alt skulle ligge til rette for en trivelig kaffekopp i solveggen.  
Bortsett fra at de første solstrålene først nådde trammen sånn rundt 17, da vennene våre var på vei hjem. Venninna mi kom i bluseerma, men returnerte raskt tilbake til bilen etter ytterjakka da hun så hvor jeg hadde dekket kaffebordet.  Mannen hennes har litt mindre hår på hodet enn vi andre, så han dro raskt på seg hetta. Kjøteren la sin elsk på føttene til gjestene.  Etter å ha sleiket støvlene til venninna mi lenge og vel, begynte han å små-bite i dem. Og litt senere var det støvlene og buksebeina til mannen hennes som måtte sleikes rene.  
Vet ikke helt om vi blir regna som gjestfrie lenger, siden vi ikke ba dem inn, lot de drikke kaffen ute i kulda . og Kjøteren i tillegg forsøkte å spise opp beina deres…
Men disse vennene er ikke som andre venner, så de kommer nok tilbake. Om ikke annet for å levere tilbake tilhengeren vår, som de kom for å låne. .  De skal på Harry-tur til Sverige sammen med et par andre og trenger tilhenger. De skal jo kjøpe både 12 liter vin og litt smågodt til påskeeggene. Som jeg sa, disse vennene er ikke som andre venner – og nettopp derfor setter jeg så pris på dem.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg