Ta vare på meg selv…..

I går var alt tungt.  Kroppen var tung.  Hodet var tungt, og jeg hadde så vidt kommet meg ut av huset før det satte inn med en dundrende hodepine.  Jeg følte at alle bevegelsene var tunge og at hodet ikke hang helt med.  Kort sagt, jeg følte meg vel som den fyren under bamsen på bildet.

Ibux og Paralgin ble skylt ned på høy-kant,og jeg bøyde skuldrene og gikk på slik jeg alltid har gjort.  Bevegelsene gikk som i sakte film, og det føltes som om jeg var i en boble.  
Etter den tredje kaffekoppen og den andre omgangen med piller gjorde jeg noe jeg ikke har gjort på over 20 år. Jeg gikk til sjefen og sa at jeg ikke orket å fullføre vakta, men måtte gå hjem. 

Så dro jeg hjem da, Før klokka var blitt 11 var plutselig arbeidsdagen over for meg..  Hjem til Gamle Gubben Grå.  Satt litt i kurvstolene på trammen og nøt den friske høstlufta og fikk tømt hodet litt for alle tunge tanker.  Gubben Grå er en god lytter.  
Så flata jeg ut under pelspleddet på sofaen i stua mens Gubben Grå tok med seg hundene og dro på skauen slik at jeg fikk huset for meg selv- og kunne slappe av uten noen forstyrrende elementer.  Søvnen kom raskt, og i over fire timer var jeg i drømmeland.  

Da jeg våknet igjen var hodepina borte, men kroppen var fremdeles sliten.  
Det ble en rolig kveld, stort sett tilbragt på sofaen i stua.  
Er bedre i dag, og har klart å ha en vissaktivitet.  Men overskuddet er borte.  Det har vært noen travle uker.  Jeg har glemt å ta hensyn til kroppen og at jeg ikke kan kjøre i femte-gir hele tiden.  

Dette var en advarsel, veggen vinker der fremme.  

2 kommentarer
    1. Tenk på deg selv nå Brit! Ingen som er tjent med at du kommer nærmere den veggen der. Det passer vel hverken å si lykke til eller god bedring… Men God Helg kan jeg ønske deg og Gamle Gubben Grå.

    2. Har tatt det med ro i tre dager nå, og har ferie til uka. Så da håper jeg at jeg får hentet meg inn så veggen blir litt lengre borte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg