Kaffe med kanel….

I går hadde vi i Sol forberedende møte før kommunestyremøtet senere denne uka.  Vi har jo en representant, og det er bra om hun har noen å snakke gjennom sakene med i forkant. Forankring og planlegging er viktig.  

De andre satt og spiste middag da jeg kom.  De som ønsket var bedt til middag, da møtet i går måtte begynne rett etter avsluttet arbeidsdag.  Jeg hadde takket nei til middag, og kom en halv time etter de andre, men de var ikke ferdig med maten.  Så mens de andre spiste ferdig, ble jeg plassert i sofaen med en kopp kaffe med kanel.  Kaffen i dette hjemmet er noe av den beste kaffen jeg vet om, og i grunn god nok grunn for å delta i politikken.  Hørtes ikke som om jeg gikk glipp av noen stor kulinarisk middag, da de som satt rundt bordet klaget høyt over harde, dårlig kokte gulerøtter og kalde poteter.  Ikke var det visst ryddig nok på kjøkkenbenken for gjestene heller….  
Det var godt å sitte å lytte til denne vennskapelige krangelen mellom folk som har kjent hverandre en mannsalder.

Det var godt å diskutere politikk, la seg engasjere eller bli oppgitt.   Det gjorde godt med en drøy time sammen med disse fine folka.

 

4 kommentarer
    1. Kaffe med kanel et godt. Jeg tok et par kopper ned det her en dag jeg også. Og kanel skal jo være sundt også 🙂

    2. Aldri smakt kaffe med kanel. Men kaffe latte med noen småting har jeg vel prøvd. Liker beste vanlig kaffe eller vanlig kaffe latte uten smak 🙂

    3. frodith: Er veldig glad i kaffe latte med hasselnøtt eller karamell.
      Var vel ca 50 før jeg begynte å drikke svart kaffe, nå drikker jeg bøttevis. Men kaffe med kanel som er blandet inn i kaffen før trakting – virkeliggodt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg