Blogg-anbefaling…

I dag har jeg delt et blogginnlegg på fb-siden min. Altså ikke siden til bloggen, men min private fb side.  Det er ikke så ofte jeg gjør det, og jeg tror det er første gangen jeg deler et blogginnlegg som ikke er skrevet av meg selv.
Dette innlegget  mente jeg var så eksepsjonelt godt at det fortjente et større publikum.

Selv om Allan av forståelige grunner ikke stemmer Rødt, vi stiller ikke liste i Bardu der han bor, så peker han på noe veldig viktig i årets valgkamp. Den norske lokalvalgkampen får mer og mer skjær av amerikansk presidentvalgkamp.
Før fikk du i beste fall en drops innpakket i et papir med partilogoen på når du besøkte en valgkampstand, nå får du en hel drops-eske med bildet av Erna Solberg, buff, potetgull og jeg vet ikke hva hvis du bare er så uheldig å støte på en av damene fra Høyre på din vandring over torget.
Tar du en tur på kjøpesenteret her i byen ser du de smilende ansiktene til Arbeiderpartiets ordførerkandidat lyse mot deg fra samtlige reklametavler på senteret. Der det vanligvis er reklame for de nyeste plaggene fra H&M får du nå Håkon & Mons. (Henholdsvis ordførerkandidat og fylkesordførerkandidat for Arbeiderpartiet.)

Joda, vi delte ut hjemmebakte kjeks og tannbørster på torget i dag vi og. Vi har hatt både nøkkelsnorer, kulepenner og buttons å dele ut tidligere i valgkampen vi og, men jeg våger å påstå at fokuset vårt har vært på politikk og ikke på reklamekampanjer og å dele ut glassperler til de innfødte.

Vår viktigste sak i år er kampen mot dyrtid.
Det er selvsagt flott at Høyre deler ut dropsesker og potetgullposer gratis til folket, og på den måten hjelper folk som ikke har råd til lørdagskosen. Man kan oppnå mange stemmer på den måten. Vi i Rødt vil heller bidra med en fordelingspolitikk som gjør at folk har råd til å kjøpe lørdags-godtene sine selv.
På samme måte som vi mener at flere matkøer ikke er svaret på den økende fattigdommen er ikke almisser fra de rikes bord eller gratis potetgull svaret på de økende forskjellene i samfunnet.

Og Allan, det er lenge siden vi i Rødt strøyk væpna revolusjon fra partiprogrammet.
I det gamle Roma ble betegnelsen proletar brukt om medlem av den klassen i centurieforfatningen som hadde en formue under et visst minimum.  Med den økende fattigdommen som vi ser i samfunnet i dag hvor lønnsveksten til den jevne mann og kvinne ikke holder takt med prisveksten er vi alle snart proletarer.

Godt valg.

 

2 kommentarer
    1. Å tusen takk for så hyggelige ord, og for at du delte blogginnlegget mitt:) Dere har jo et veldig sosialt engasjement i partiet Rødt der ønsket om å gjøre hverdagen bedre for folk flest og/eller folk som har det vanskelig står sentralt, og det er jo på alle måter veldig prisverdig, og vitner om at det er mye “bra” folk der i Rødt egentlig. Hvis det ender opp med at vi alle blir prolaterer til slutt, slik du skisserer, så blir jeg vel sikkert med i den røde horde jeg også, og da skal vi ta dem…disse rikingene, de som er igjen, de som ikke har flyttet til Sveits:)

      1. Du hadde et bra innlegg som fortjente å bli lest av mange.
        Vi skal ikke ta rikingene bare fordi de er rike, men vi skal få de til å bidra litt mer til fellesskapet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg