Jul i juli

I dag skriver vi første juli. Vi er nesten så langt fra jul som det gå an å komme. Likevel er det nettopp jul jeg skal skrive om i dag. Jul og nyttårsfeiring.
For dagens Bunnblogger er Vabofamily, og siden jeg har kommentert både innlegget som ble skrevet i mai og innlegget som ble skrevet i mars har turen nå kommet til januar-innlegget hvor Vabofamily oppsummerer jule- og nyttårsfeiringa.

Kjenner du ikke til Vabofamily? Det er en familie med 11 barn! For tiden  driver de ei fjellstue oppe i fjellheimen 25 minutter fra Geilo. De største barna har begynt å flytte ut.

Det ble en litt annerledes julefeiring for familien.
Å feire jul langt til fjells på en fjellstue hvor de også hadde betalte gjester de måtte ta seg av.
Ja, jeg ser den. Her i Drømmehuset stresser jeg nok selv om det bare er Svoger og Svigermor som kommer.  Vi er 7.  De var 14 med bestefar og hadde flere betalte julegjester i tillegg som jo og skal ha sin julefeiring.

Innlegget til Vabofamily er langt, og det blir ikke riktig og sitte her I sommervarmen og kommentere julefeiringen deres i detalj. Jeg vil bare si at det ser ut som de har hatt en hyggelig julefeiring, masse flotte bilder både av familien og av området de bor i.  Jeg kjenner litt på julefølelsrn midt i juli.

En ting er litt morsomt, og fortjener en kommentar. De prøver å få tatt et bilde av alle ungene sammen når de er samlet. Første forsøk var i Botaniske Hagen i Oslo litt før jul, og så i jula på fjellet. Ikke like lett å få alle til å se i kameraet og smile samtidig. Kan se den. Synes det til tider var vanskelig enda vi bare hadde tre barn.

Nei, nok vinter og snø. Tilbake til sommer og sol.

 

 

 

6 kommentarer
    1. Undrer meg på hvordan de fikk til å ha betalte gjester i desember jeg? 😀 Når alt var lukket ned de fleste steder.. Men ikke der tydeligvis. Sikkert bare jeg som tenker sånn pga Oslo har vært nedstengt et år liksom… 😛 God juli!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg