Vips så var enda en uke forbi….

Da har enda en uke løpt av sted, lørdagsfreden samlet seg over heimen og jeg sitter her med rødvinsglasset og har tid til litt blogg skriving.

Forrige søndag var jeg på loppemarked med Datteren før jeg dro til Ål. Styret jeg er med i skulle  ha styresamling søndag kveld og styremøte på Sjukestuggu på mandag.  Jeg var ikke spesielt glad over å bruke denne fridagen på jobb..  Når man kun har fri annen hver helg i sommermånedene blir frihelgene veldig verdifulle. Dette var en av mine få frihelger, men allerede klokka 17 måtte jeg sette kursen oppover Hallingdal.

 

Siden man har åpnet nye Rv 7 mellom Sokna og Ørgenvika, slapp jeg å kjøre gjennom min gamle hjemkommune Krødsherad, og sparte nesten 20 minutter på turen oppover dalen. Ankom hotellet i passe tid. 

Det ble en hyggelig kveld, med god middag og munter allsang.  Det er utrolig hvor mye moro en kan få på grunn av ei gammel skolesangbok….

Mandag var det omvisning på Sjukestugu før styremøtet.  Jeg blir alltid like imponert over sjukestugu hver gang jeg er her oppe. 14 spesialisttjenester, og et godt samarbeid mellom primærhelsetjenesten og spesialisthelsetjenesten er  Sjukestugu et godt eksempel til etterfølgelse for mange.  Interessant var også Øystein Lappegard sin forskning om Sjukestugu og hvorfor pasientene var så fornøyde.

 

Etter styremøtet bar det nedover dalen igjen  Et kort stopp for å kjøpe cola og tisse litt på Flå, tok jeg meg tid til  og rakk allikevel møtet i Sol med god margin. 

Ikke de helt store sakene til kommunestyremøtet til torsdag, så møtet var raskt over.  Eneste saken som virkelig engasjerte meg var aktivitetsplikt for sosialklienter. Her var selvsagt vi og Sentrumskammeratene uenige i formannskapet.  Men undre over alle undre skjedde, Ap endret syn før kommunestyremøtet, og vårt standpunkt fikk flertall..

 

Tirsdag var det bursdagen min.  Den ble feiret med en total fridag. Ingen jobb. Ingen møter.  Rørleggeren kom og demonterte do og vask på gjestetoalettet jeg skal pusse opp, men været var alt for fint til å starte der.  Det ble sopptur og tyttebærtur før middag og kakespising sammen med Gamle Gubben Grå og guttene.  Masse hilsener, masse telefoner og noen gaver. Kort sagt en alle tiders dag.

 

>Onsdag var det midtvakt på jobben.  Dvs 10 – 18.  Fikk unna litt kontorarbeid etter at arbeidsdagen var over, og vips så var den dagen historie.

 

Torsdag er møtedagen min. Forlot heimen litt før 7.00. I dag var Drammen målet.  2 møter i Drammen, og ett møte i Hønefoss før det på ny var tid for litt kontorarbeid.

En SMS fikk meg til å tenke på at jeg hadde avtalt å dra på sopptur med ei venninne denne ettermiddagen.  Litt raskt arbeid, og man rakk det viktigste før vi dro avgårde på sopptur.  Jeg plukket en stor kurv full av rødskrubb mens venninna mi løp bak og plukket alle soppene hun så. (Hun tar alt med til moren som sorterer spiselig fra uspiselig.  Jeg satser på de få soppene jeg kan.

Vi ga oss ikke i skogen før skyggene ble lange og sola gikk ned i vest. Først ved 21.30 tida var vi atter hjemme hos meg. Venninna ble selvsagt bedt inn på kaffe, og skravla gikk. Først da klokka var over 01.00 kom jeg meg i seng.

 

Litt vel trøtt da klokka ringte fredag morgen, men jeg kom meg opp, fikk vekket guttene og fikk de avgårde på bussen begge to. (Kryss i taket). Rakk jobben selv og. Ikke verst.

Etter en hektisk arbeidsdag kom jeg utslitt hjem, kjeftet og smellte før jeg totalt utslitt sovnet på sofaen rett etter en litt sen middag.

 

I dag har det vært en ny arbeidsdag, en kjapp tur med hunden, deilig middag – og nå rødvin og kvalitetstid foran PCen  mens Gamle Gubben Grå og guttene ser film i kjellerstua.

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Litt av hvert du har vært med på i løpet av uka…Gratulerer med dagen som var:)
      Den sangboka husker jeg godt, og jeg er veldig glad i å synge også 🙂
      Kos deg videre med vinen…om det ikke er tomt 🙂

    2. annebe: Takk for hyggelige ord. Dette er en ganske typisk uke for meg. Liker å være i aktivitet. Nå er det straks leggetid – og vinglasset er tomt. Holder med ett når det er arbeidsdag i morgen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg