Det er ikke over, det har knapt begynt…..

Jeg har virkelig fått stryk-karakter og vennskapelig mobbing for mitt bilde fra   Ark  Selv firmenningen min, hu Hanne Beste kastet seg på trenden.   Og jeg er enig. Bildet er dårlig.  Neste gang jeg er på Kuben skal jeg ta et bedre bilde av bøkene til Kokkejævel  (Hvis det er igjen noen.  Det forsvant to i løpet av et snaut kvarter i går ettermiddag.) Det kan du lese om i innlegget  Se her, Kokkejævel!

Noe annet jeg får kritikk for i kommentarfeltet er at noen mener jeg mobber Kokkejævel.  Vel, det er ikke min feil at han skriver så himla bra at han konstant ligger øverst på bloggtopplista! Eller, han ligger jo på bloggtopplista selv de dagene han ikke skriver himla bra heller.  Hvorfor aner jeg ikke.  Men siden min blogg har som en rød tråd å kommentere det siste innlegget til den bloggeren som til enhver tid ligger på toppen av bloggtoppen, mener dere at jeg skal la være det de gangene det er Kokkejævel som ligger på topp?
Skal jeg endre min blogg fordi det ikke behager Kokkejævel og fansen hans  at jeg innimellom kommer med noe annet enn heiarop og nesegrus tilbedinng?
Les blogginnleggene mine som omhandler Kokkejævel fra denne uka.
Ser dere hvor mye gratis reklame jeg har gitt boka hans?
Hadde jeg gitt han all denne gratisreklamen hvis jeg ikke ønsket at han skulle selge bra?  For selvsagt er mine skriverier, den påståtte bloggkrigen mellom Kokkejævel og meg med på å skape blest og popularitet om boka.  Jada, jeg ser at flere av fansen min sier at de ikke skal kjøpe boka, men alle kommer de til å bla litt i den eller i det minste reflektere litt over boka når de ser den i hylla på bokhandleren.

Noen spør meg om jeg hater eller elsker Kokkejævel.  Jeg elsker han ikke.  De følelsene er forbeholdt Gamle Gubben Grå.  Men jeg hater han definitivt ikke. Må det enten være svart eller hvitt, finnes det ikke noe midt i mellom?  Jeg synes han er et kult fenomen i blogglandia. Litt oppblåst og høy på seg selv, ja.  Men kan du vise meg en toppblogger som ikke er det? Isabell Raad og Sophie Elise, de to andre jeg har skrevet mye om, er også høye på seg selv. Muligens på en annen måte, men helt klart proppfulle av troen på egen fortreffelighet.

Kokkejævel er fremdeles på første plass i dag, milevis foran Isabelle Eriksen på plass nummer to.  Jeg er på en 21. plass hvis noen lurer. Så siden Kokken er på topp, er det han og hans innlegg jeg kommenterer.  Så hvis han trodde at det var over, at jeg aldri mer kom til å skrive innlegg om boka hans kan jeg si at siden han sikkert både kommer til å skrive om boka si selv og ligge på toppen av bloggtopplista i fremtiden, ja så har nok min promotering av boka så vidt begynt.

Siden jeg ikke klarte å få noen til å sponse et privatfly (Rakk aldri å undersøke det tipset om Fonnafly men skal ha det i bakhodet til en annen gang.) og det var alt for langt å gå, så kom jeg meg aldri på spontansigneringa  dag to som Kokkejævel hadde i Tromsø i går.  Beklager.

Kokkejævel hadde forstått at jeg ikke kom til å komme, og hadde først ikke lyst til å møte opp han heller.  Forstår han godt.  Men når fanskaren ble stor nok, og det nesten var Beatles- tilstander og smitteverntiltakene begynte å bli vanskelige å ivareta lot han seg overtale til å komme ned.  Slike stunt som å komme labbende alt for sent til sin egen boksignering kan for enkelte virke arrogant og gi inntrykk av at man er litt stor på seg selv.  “The King har arrived the building” liksom…

Jeg blar gjennom bildene også i dag.  Skulle jo så gjerne ha vært der.  Jeg tror jeg med sikkerhet at det er minst elleve unike mennesker som ønsker signert bok på bildene.  Og jeg er rimelig sikker på at det er bare Mickael Jackson imitasjonen som er Kjærest i forkledning., så jeg antar det kom en del fan.

Når v først snakker om Mickael Jackson, en liten digresjon.  Den dagen nyheten om hans død ble kjent hadde jeg hatt nattevakt.  Jeg lå inne på soverommet med døra ut til gangen på gløtt,  Radioen sto som vanlig på inne på kjøkkenet, og hver time snakket nyhetsoppleseren om en som var død.  Der jeg lå og slumra fikk jeg med meg at noen som var femti år gamle var dø, og at det måtte være en viktig person siden det liksom var toppoppslag i nyhetssending etter nyhetssending.  Men min halvt sovende, sløve hjerne fikk ikke tak i hvem som var død.
Jeg er slik skrudd sammen at hjernen min da begynner å analysere fakta for å trekke konklusjoner og dermed finne ut hvem som kan være død.  Jeg visste at Jens Stoltenberg var femti år, og i min da halvt bevistløse hjerne konkluderte jeg med at det sikkert var han som var død.  Tenkte for meg selv at det var jo trist, og gled inn i søvnen igjen.  Gjett hvor “skuffet” jeg ble da jeg våknet og fant ut at det “bare” var Mickael Jackson som var død! En nyhet jeg syntes bare hørte hjemme som en liten notis på siste side. Har aldri vært noe stor fan av Jackson…. (Han var forresten også litt pompøs og stor på seg selv)

Men tilbake til Kokkejævel og boksigneringa.
Helt til slutt kom det en hel motorsykkelbande fra Sogn og Fjordane for å hilse på Kokken. Muligens det var motorsykkel jeg burde ha brukt for å nå frem i tide jeg og.  Jeg har jo en fortid som eksosrype.  Satt foran på bensintanken på motorsykkelen til Pappa en tur i min grønne barndom.  Vi kjørte ned til gamleveien som lå ganske rolig nedenfor huset etter at tunnelen var åpnet, og spant to runder rundt ei lærerinne fra skolen som var ute og trilla barnevogn.  Jeg har aldri  i mitt liv vært så redd!  (Og, JA, det het lærerinne da jeg var barn.)

Kokkejævel sier at han tror at han aldri kommer til å ha spontansigneringer andre steder han reiser, men at man aldri skal si aldri… Jeg regner med at han slår til hvis tilbudet bare er bra nok.  Så Kokken, hva sier du til en liten “spontan-signering” på terrassen min? Da kunne jo fansen få signatur både fra deg og meg?  Ja, om  Gamle Gubben Grå også hvis de spurte pent.)

Etterpå kunne Gamle Gubben Grå og Kokkejævel kokkelert sammen på kjøkkenet vårt.  Det hadde garantert blitt god mat! OG jeg skal love å leie inn en mer proff fotograf enn meg til å ta bilder til noe som ville bli århundres blogginnlegg.

 

 

18 kommentarer
    1. Never change a winning concept..
      Eg førr min del klar å ha 2 tanka i hodet samtidig og liker både deg og kokkejævel 🤪

    2. Jeg heier på dere begge to fordi dere begge skiller dere ut blant alle andre bloggere.Og dere begge er fantastisk flinke til å skrive 🙂 Jeg bare lurer…..når kommer boka di? For den skulle jeg absolutt også ha kjøpt 🙂

    3. At Kokkejævel er øverst på blogglisten, milevis foran rosabloggerne, skyldes ikke BARE at han skriver godt.

      Det er også en kombinasjon av at mange tidligere store bloggere har sluttet å blogge, flere blogger fra andre plattformer, og ikke minst at ungdommene mer eller mindre har sluttet å lese blogg.

      På den måten har han et nytt publikum av eldre kvinner som ikke har lest blogg før, og en enklere vei til toppen enn mange hadde for noen år siden.

      Da Fotballfrue tronet øverst på toppen hadde hun 70-80 000 unike lesere hver dag.

      Så i sum kan ikke suksessen hans sammenlignes med tidligere toppbloggere.
      Mulig han skriver sikkert godt, ikke vet jeg 🙂 Leser ikke bloggen hans.

      1. Du har sikkert rett i at det er lettere å nå til topps for en slik blogg som Kokkejævel nå enn når småungene var de som dominerte bloggkonseptet. Men fordi om det ikke er ungdommen som leser blogg er vel ikke det bevis for verken at bloggleserne er dummere, mer naive eller mer lettlurte.
        Jeg tror og at bloggkonseptet blir mer spennende med ikke fullt så kommersielle bloggere

        1. Enig i det.

          Samtidig synes jeg det blir feil når mediene slår opp at “Kokkejævel danker ut rosabloggerne”, når realiteten er at rosabloggerne frivillig har forlatt blogg, fordi det krever for mye tid, og kaster for lite av seg økonomisk.

          Det er på Instagram pengene ligger, og de prioriterer derfor bort blogg.

    4. Det er helt riktig som Rikke A. skriver. Ungdommen flykter når foreldregenerasjonen inntar et sosialt medium. Derfor har de forsvunnet fra Facebook for lenge siden. Og nå blir færre engasjert i blogg. Det som gjør at det fortsatt er lukrativt for disse unge bloggerne er de enorme reklamebudsjettene til kleskjeder som Nelly samt andre som henvender seg til den målgruppen. Og da er ikke bloggen den største plattformen lenger. Nå er det Instagram, Snapchat og TikTok som gjelder. Det skal bli interessant å se hvordan blogging utvikler seg når den opprinnelige gruppa er borte. Jeg tror det blir et mye større mangfold, som forhåpentligvis ikke er så kommersielt. Selv om de voksne er mer kjøpesterke enn ungdommene.

      Jeg liker konseptet til Kjerringtanker. Misunnelsesverdig godt kommet på!😊 Nå leser jeg ikke så veldig mange blogger lenger, men ser at det er noen flere med en god penn og gode idéer som fint kan krabbe på denne berømmelige bloggtopplista. Heia alle!

    5. 😀 Gamle Gubben Grå og Kokkejævel på kjøkkenet ditt – jepsipepsi!

      Og jeg må jo da si at JEG var og er fortsatt en fàn av Michael Jackson <3 Sånn er det bare – alle kan ikke like alle 🙂

    6. Hehe, ja jeg kan ikke se at det er et så veldig fokusert/skarpt bilde, men skjønner at du ikke vil stå så lenge og ta bilde i en butikk med masse folk rundt. Rosebildet ditt var sylskarpt da!

      1. Det er absolutt ikke skarpt! Helt ellendig. Hadde det ikke vært for motivet hadde jeg sletter det tvert.
        Rosebilde er skarpere fordi det ikke er så mange mennesker på terrassen min…
        Men når Kokken kommer for å signere bok blir det ville tilstander der ute

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg