Det føles rart – men fint.

Nei, nå lyver jeg igjen.  Men sånn blir det når man låner overskriften til isabell Raad.  Det er ikke noe fint -og heller ikke så rart heller når jeg tenker meg om – at jeg er helt nede på en 55. plass på bloggtopplista.  Isabell er fremdeles på toppen.  Det hjalp å komme seg ut av Skal Vi Danse.

Men jeg glemte jo helt å si “God onsdag, Flottinger”  men altså, jeg håper dere får en alle tiders onsdag.  Gårsdagen var ikke så fin dere. Ikke så veldig dårlig heller. Bare helt vanlig i grunn. Jeg var omtrent like mye eller lite sosial som på lørdag. Isabell brukte mandagen til å sosialisere seg etter å ha ligget å deppa hele søndagen.
Men på mandagen ble hun altså rastløs og måtte ut og farte.  Så etter en dags depping tok hun tak i livet sitt igjen. Shoppet, møtte venner, feiret og festet.
Jeg har ikke penger til shopping denne måneden.  Det var litt mye regninger. Lille Bille var på verksted…Ikke møtte jeg en eneste venn, og selv om Datteren og jeg var en tur ute hos Høvdingen var det lite med feiring og festing.  Jeg har ikke tatt noen nye bilder, men jeg tror jeg kan vise dere ganske godt hvordan en ganske så vanlig tirsdag ser ut.

Lunsjen var noen rundstykker hjemme ve PCn. Ikke rødbetsalat i går, men ellers var det temmelig likt.

I likhet med Isabell har heller ikke jeg rukket eller giddet å kjøpe ny sminke på lenge, men det tok jeg meg verken råd eller tid til i går heller.
Jeg har verken foundation, concealer,eller primer.jeg heller. Men det er ikke fordi jeg har gått tom. Foundation vet jeg er et litt finere ord for det vi kalte brunkrem, men jeg vet ikke hva concealer eller primer er.  Men jeg er vitebegjærlig og leser meg villig opp.

Våkner du opp med kvise på nesa, mørke ringer under øynene eller rødflammede områder i ansiktet, kan en concealer redde deg.

Jeg hadde nok trengt en sånn concealer, for jeg våkner opp både titt og ofte med mørke ringer under øynene. Kviser på nesa er sjeldnere og rødflammede blir jeg stort sett kun når jeg diskuterer politikk. Det gjør jeg sjelden  sånn med en gang jeg står opp om morgenen.

En primer sørger for et perfekt makeupgrunnlag. Den gjør at sminken blir jevnere påført, og at den holder seg bedre utover dagen.

Nå skjønner jeg hvorfor jeg aldri synes at makeupen min aldri er perfekt.  Jeg har jo aldri eid noen primer.  Burde nok helt klart vært ute og shoppa makeup i går jeg og…

Det er ikke så nøye. Jeg trenger ikke sminke meg for å tusle turer med hundene. Ikke synes jeg man skal bruke tonnevis av sminke når man  jobber i hvitt heller.  Men på møter og når jeg er politiker kunne jeg kanskje hatt behov for å være Glam-bella, eller kanskje det passer bedre for Isabell enn for meg.

Etter sminkehandelen dro Isabell for å se på ting til leiligheten sin Da er jeg mer på hjemmebane, for interiør og ting til Drømmehuset, det er liksom mer min greie. Isabell dro på H&M Home, og jeg er enig med henne i at de har mye fint der. Ikke er det så dyrt heller.
Jeg pleier stort sett å gå på loppemarked og Finn.  Ikke fordi jeg er å fattig, men fordi jeg liker bruktskatter. Og fordi jeg lettest finner min stil der.  På søndag kom jeg hjem med en kase full av ukeblader fra 1950-tallet. De skal bli til utrolig mye kult til huset og til gaver. De som følger med på bloggen vil få se og høre mer til det, så følg med.

Isabell fikk litt panikk da hun så at de hadde begynt å selge juleting allerede, men

så kom hun på at det snart var november.
Det finnes så mye å irritere seg over. Julepynt i oktober er ikke en av de tingene jeg irriterer meg met over. Men jeg har vært utrolig flink. Har ennå ikke begynt å prøvesmake julemarsipanen.

Middagen spiste vi hjemme  Stekte grillpølser og potetsalat fra Kiwi. Tok ingen bilder, så jeg bruker et gammelt bilde av en litt mer fristende middag her i heimen. Ikke noe restaurantbesøk på kjerringa sånn som toppbloggerne unner seg nesten hver dag.

Ikke hadde jeg noen besøk av venner, slik som Isabell. Jeg satt og koste meg med de gale ukebladene mine etter at Datteren og jeg kom hjem fra Høvdingen.
Jeg satt i bladhaugen min til det var på tide å krype til køys.  Ingen fasting på bar, på en tirsdag, og ingen nattmat på gatekjøkken.

En helt vanlig tirsdag.

 

10 kommentarer
    1. Vet du hva? Jeg har ikke peiling på hvem Isabell er… Og om jeg hadde møtt henne eller Sophie eller Fotballfrue eller Funkygine og hva dem nu ikke kaller seg for alle sammen, så hadde jeg ikke visst hvem de var, noen av dem… Men hadde jeg truffet deg eller Kokkejæveln på gata, så hadde jeg umiddelbart klart å plassere dere. Dere er nemlig ekte mennesker, ikke plastikkdukker uten en fornuftig tanke i hjernen.

      Etter at Kokkejæveln anbefalte bloggen din, har jeg lest den hver dag. Så nå leser jeg to blogger fast, Kjerringtanker og Kokkejævel 🙂 Dere har begge to fornuftige ting å komme med, humor og en snert og attitude som Barbiedukkene bare kan drømme om. Keep up the good work!

    2. Tatt på kornet igjen! Du klarer å se essensen i toppbloggernes liv, hvis det kan kalles noen essens i det hele tatt, og sette det i sammenheng med virkelige hverdagsmenneskers liv. Veldig godt gjort! Med snert, uten hovmod. Forbilledlig!

      Jeg har også mer sans for gode hverdager uten veldig mye sprell, framfor glam og ståhei.

      Ha en god hverdag!

    3. Æ vil helle ha en “normal” tirsdag, sånn som dæ. Da kan æ med god samvittighet gå og “vasse” hjemme – i kosebukse og t-skjorte. Og gjøre “ingenting”. For gjøre “ingenting” e æ desidert flinkest til!! Ha en super onsdag!!

    4. Vi har kanskje mer normal tirsdag…du og jeg 🙂 og vi får håpe vi ikke får portvinsnese …Den må sminkes vettu. Da må vi handle brunkrem….tykk som grøt!

      1. Drikker svært lite portvin….Men jeg bodde på hybel hos en eldre dame på Majorstuen en gang..Da måtte jeg komme inn i stuen å ta et glass portvin til Dagsrevyen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg