Frp ut av regjeringen nå!!!

Jeg ramla fra en 32. plass i går til en 41. plass i dag, og erfaringsmessig er det ikke politiske innlegg som drar lesere så kanskje ikke dette er det smarteste jeg gjør…
MEN siden Kokkejævel som jo troner øverst på bloggtopplista uke etter uke kommer med en slik oppfordring, kan jo jeg gjøre det samme. FRP UT AV REGJERINGEN NÅ!!!   Eller hvorfor nøye seg med Frp?  For meg kan godt hele den blå, blå, gul og grønne regjeringen forlate regjeringskontorene..

Kokkejævel hevder han er partipolitisk uavhengig.  De som har fulgt bloggen min en stund vet at det er ikke denne kjerringa her!  Jeg er et svært aktivt medlem i partiet Rødt, og bloggen min kan til tider bære preg av det.  Men du kan trygt fortsette å lese bloggen min selv om du ikke deler mitt politiske syn.  Vi “raddisene” er ikke så farlige som mange vil ha det til.

Kokkejævel kaller sin henstilling til Frp om å forlate regjeringen et godt råd.  Når jeg fremsetter slike uttalelser er det mer ment som en tydelig oppfordring eller et krav enn et ønske.
I denne saken kan ikke jeg eller Rødt komme med noen krav.
Her er det Frp som tror de er så uunnværlige i regjering at de bruker helgen til å utarbeide en liste med krav for at de skal fortsette i regjering.
Mandag skal så  Siv og Erna sette seg ned sammen og se om de kan bli enige.
Vil du ha et tips fra meg, så kommer de to damene til å figurere smilende og blide på bilder mandag ettermiddag. De har kommet til enighet, Erna har gitt Siv noen runde formuleringer på noen av kravene, og Siv kommer til å hevde med sterk stemme at Frp har fått gjennomslag for sine krav…. og så fortsetter regjeringen sitt arbeid med å ødelegge velferdsstaten og lage Norge til et land hvor penger er viktigere enn noe annet.

Hvis det eneste man er enig om er å møtes på Slottet i statsråd hver fredag klokken 11:00, så er grunnlaget alt for tynt til et særlig godt samarbeid. Det er rett og slett ikke vits. Ingen av dere får det som dere vil. Og hva er da hensikten med å bestemme? Kjøre svart bil?

Sitatet er hentet fra Kokkejævel sin blogg.  Og selv om jeg tviler på at Siv og Erna eller Trine og han der fra Krf for den saks skyld, leser Kokkejævel sin blogg eller lytter til hans råd, så har han et poeng.
Politikk handler om makt.  Vi politikere ønsker stemmer slik at vi får mange nok kandidater til å komme i posisjoner til å ha nok makt til å styre politikken i den retningen vi mener er riktig.
Så når man har fått makt, kommet i regjering, ja da må man forvente å få gjennomskag for sin politikk, Få gehør for de sakene som er viktige for de som har gitt deg den makten, Når man til tross for regjeringsmakt ikke får gehør for sin politikk, hva er vitsen med å sitte i regjering da? Selvsagt er det feit lønn og mange goder, men er det derfor man ønsker makt?

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Eneste grunnen til å ha Frp i regjering nå, er håpet om at de også skal forsvinne under sperregrensen til neste stortingsvalg. Og det er kanskje det Siv ser. Hun er jo ikke dum, dama.

    2. Ser at kokken skriver om det ja…og du henger deg med! Nå vil jeg lese om rabatt-koder igjen <3
      Siv jensen er ei dyktig dame. Men heier ikke på politikken hennes…

    3. Vi får håpe Isabell Raad klarer å dra noen lesere snart, sli at vi får litt rabattkoder og vill festing å konsentrere oss om. Ha en fin dag, jeg regner med du skal ut på gåtur i vakre Fredrikstad. Jeg får så lyst til å dra til dine kanter når jeg ser alle de flotte bildene dine

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg