I grunn litt spent…

Vibbedille perler og pakker, pakker og perler.  Når hun viser oss alle varene hun har tenkt å ha med på Tanangerdagene neste helg, blir jeg imponert. Det er utrolig hvor mye hun har klart å tryll frem ved hjelp av pinsett, plastperler og strykejern. Ja, pluss de magnetene som ser ut som uslepne diamanter, alle armbåndene, olajakka og muligens mer til. Ja, hun har også noen sprø planer om å kokkelere noen go`biter, og så har hun lyst til å perle et par, tre flere store veggbilder og…….

Jeg er imponert over produksjonen, samtidig er jeg litt betenkt.  Hvor mye er det egentlig realistisk å få solgt i en bod på en slik helg på et tettsted med litt over 6.000 innbyggere? Tananger dagene er slik jeg kan lese stappfullt av program. Det drar sikkert til seg folk fra et litt større område, men ikke slik at folk valfarter dit fra store deler av landet.  Og aktivitetene foregår på et stort område. Det er ikke sikkert alle prioriterer å besøke salgsbodene
På markedsplassen må hun sloss om oppmerksomheten med Sola Hudsenter, Ranso Hagemøbler og Norsk DIesel varme AS. (Vel med de dieselprisene vi har om dagen er kanskje ikke det den største konkurrenten..)

Mulig Vibbedille ikke regner med å selge alt hun pakker med seg, det er jo greit at man har varer for en hver smak hele åpningstiden. Jeg er faktisk oppriktig nysgjerrig på hvor mye hun faktisk får solgt.
Regner med at vi får vite svaret på det om en ukes tid.
Håper og at Vibbedille viser oss som ikke har tenkt oss til Tananger bilder av salgsboden sin, det tror jeg blir et fargerikt blikkfang.

Et par ting til slutt, Vibbedille. Bare slik at jeg får økt stressnivået ditt ytterligere, og kanskje gitt deg litt inspirasjon til ting du ennå ikke har laget men selvsagt bør ha i boden din til helga;
Jeg har lest meg litt opp om Tananger.
Har du perlet en hummer eller tre? Det var  hummereksport som virkelig satte fart i utviklingen av stedet på slutten av 1600-tallet, og så synes jeg du bør ha med en los eller fem. Losene er en viktig del av Tananger sin historie, og historie selger alltid.

Lykke til, Vibbedille, skulle gjerne tatt turen men det får bli med tanken den helga.

 

7 kommentarer
      1. Aner ikke hva de andre kunsthåndverkere selger, men boden til Vibbedille blir nok den mest fargerike. Det er kult. Og farger lokker kunder. Ja, jeg skulle og gjerne ha vært der og handlet hos Vibbedille

    1. Selvfølgelig har eg krabber, hummer/kreps OG fisker 🙂 Hva tar du meg for haha Los har eg dog ikkje, men eg har Vikinger! (Hehe) Det er mange her i “bygda” som er veldig aktive i disse “Spela” som blir satt opp i Hafrsfjord. (Du vet; Slaget ved Hafrsfjord? Det er rett “der”, kan se ned dit) Men, eg skal ikkje stå side om siden med de du nevner, eg og ca 20 andre skal være i et telt for “Småbedrift, kunst og håndtverk”. Hele Tananger Dagene strekkes seg fra der eg skal stå og ned til Hummeren Hotel, området er ikkje digert, men det er som regel masse folk om været slår til, og det er ikkje bare Tananger folk 🙂 Slik eg ser det er det mye penger i Tananger hehe Dessuten har eg en plan om å “selge” meg inn hos ungene og da er mye gjort 🙂

      Har veldig lave forventninger til noe storsalg, dette kan floppe big time, men da har eg i allefall testet det ut 🙂 Uansett så vil ikkje tingene gå til spille, det gjelder bare å ha en Plan B 🙂

      Vibbedille 🙂

      1. Betryggende å høre at du har hummer. Slaget i Hafsfjord har jeg hørt om. Og Erling Sjalgson! Diktet om Erling Sjalgson er noe søstrene mine og jeg kan på rams. (Spør meg ikke hvorfor. Det er en laaang historie). Vi pleier noen ganger å drklsmere den og et par andre heltekvad når vi får et glass rødvin eller tre for mye og er samlet i lystig lag.
        Jeg glemte jo at du bor i området med mye penger. Og feriepenger og skattepenger kommet vel og ved disse tider? Folk kommer til å handle som gale.
        Smart å innynde seg hos ungene.
        Betryggende å høre at du har en plan B.
        Og du, jeg ønsker deg virkelig lykke til, og husk losen

        1. Eg er ei innflytta fattiglus i forhold til mange av våre naboer haha Nå skal de ribbes hehe Mulig eg bare mååå perle han der losen som står ute på Risnes? Hmm Må tenke litt på det, men garantert at det kunne blitt en ok terrassepynt for husene helt nede i havgapet 🙂 Det er der kaksene bor hehe Eg får putte alt i ei trillebår etter på og gå gjennom gatene og drive dørsalg 🙂 Når eg tenker meg om så burde eg også hatt en havørn eller 2…Jaja, neste år!

          Takk skal du ha! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg