Jeg har bursdag i dag

Hurra for meg som fyller mitt år… eller. Det var litt mer stas, litt mer kribling i magen når bursdagen endelig var der når jeg fyllte 3 eĺler 13 enn når jeg i dag ble 53.

Gamle Gubben Grå klappet meg lett på skulderen og sa Gratulerer med dagen før han for ut døra i dag morges. Datteren, Storesøster  og Svigermor har ringt. Yngste Sønn gratulerte meg da han så meg etter jobb. Jeg har fått hilsner på Snapchat, sms og over 100 gratulasjonshilsner på fb. Ja til og med her på bloggen har jeg fått hilsen fra snille Hanne Beate. Jeg har helt klart blitt husket på.  Og hver eneste hilsen varmer. Hver eneste hilsen er lest, og jeg håper jeg har takket de fleste. Vet jeg har noen igjen på fb.

Jeg er ikke så glad i å markere dagen.  Ønsker ikke å be til fest, stresse med kakebaking, støvtørking og gulvvask for å feire meg selv. Ønsker å feire dagen med å bare gjøre hva jeg vil. Tenke på meg selv. Slik har jeg feiret dagen i mange år, og de nærmeste vet at det er slik jeg ønsker å feire dagen. 53 det er jo ikke noe jubileum. Får slå på stortromma når jeg fyller 60.

Så i kveld hengte jeg veska over skuldra, vinket farvel til Gubben og dro på møte i Rødt. Da jeg kom opp trappa og inn i møterommet spratt de andre opp fra stolene sine og sang bursdagssangen, det var klemmer og gratulasjoner og de hadde til og med marsipankake med lys. Når blåste jeg ut lys på ei bløtkake sist? Muligens da jeg fylte 10…  Det var totalt uventa og jeg satte utrolig pris på det. Kjente at jeg ble en smule rørt. Tårene kom nesten snikende…

Nå går kvelden snart over i natt. Gamle Gubben Grå og jeg har tent stearinlys og sittet ute i kurvstolene på trammen. Vi koser oss med en kaffekopp og kake.  Bursdag er litt gromt, selv om en feirer 53.

 

 

12 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen. Den hørtes både, god, varm og fin ut. En slik dag er det riktig at andre feirer en, ikke riktig at det er en jobbedag for å stelle til for andre. Det er godt med omtanke og litt oppmerksomhet. Og den siste sekvensen hørtes bare nydelig ut. Kjente jeg ble glad over det fine i dagen din :))).

    2. GRATULERER så mye 🙂 Du og eg altså, eg har bursdag nå eg, altså 27. 🙂
      Eg skal heller ikkje feire, liker best å bruke dagen på meg selv eg også 🙂 Mulig Ali skal få lov å bake ei kake neste år når eg blir 50, skal vurdere det. Han ville bake i dag slik at eg hadde kake i morgen. MEN, ikkje spiser eg kake og ikkje har eg invitert noen. Eg vil sitte her å nyte dagen i mi helt egen boble 🙂

      Sove godt, Natti 🙂
      Vibbedille

    3. Tusen takk. Og Gratulerer masse med dagen i dag!
      Da jeg fylte 50 hadde jeg stor fest. Leide lokale og vi var vel mellom 25 og 30 gjester. Det var kjempekos. Hadde middag med Pappa og Mamma på selve dagen. Så du får la Ali bake kake neste år…

    4. Gratulerer med gårsdagen. Hørtes koselig ut, selv om det ikke ble den kjempestore feiringa. Men ble gjort en del stas på deg, da 🙂 Fint! Ha en fin tirsdag også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg