Julegave fra Gamle Gubben Grå……

Selv om vi fremdeles bare er midt i november har jeg i dag pakket opp årets første julegave.
Gamle Gubben Grå kom hjem fra byen i dag med en stor eske  – til meg!!!
Glad og litt rørt kunne jeg pakke opp et par flunkende nye vinterstøvler med pigger.  Akkurat det jeg ønsker meg!!!

Det er ikke slik her i huset at vi vanligvis har det med å dele ut julegaver i midten av november.  Nei, som de fleste andre må vi både ha i oss risgrøt, Guds ord, salmesang, ribbe og surkål før det blir snakk om å begynne på pakkehaugen under treet.  Men Gubben mente vi burde gjøre et unntak i år.  Det er jo ikke sikkert Kjerringa hadde blitt så glad for at det lå par vintersko med pigger pent innpakka under juletreet hvis Kjerringa selv lå borte på sykehuset med knekt lårhals etter et fall på isen i førjulsstria.
Siden det snødde masse i går, og Yr.no og værgudene fylte på med store mengder regn i dag for så å tilsette kulde nå ligger forholdene godt til rette for sesongens første speilhålke. Da gjør piggsko seg mye bedre på føttene til kjerringa ute på glatta enn i en pent innpakket eske innerst i klesskapet til Gamle Gubben Grå.

Jeg hater glatta.  Hadde to sleipe steg oppe på gårdsplassen til Nanna nå i kveld, men holdt meg heldigvis på beina.  Hva jeg mener om glatta kan du lese i dette innlegget her og det innlegget gjorde nok inntrykk på Gamle Gubben Grå og. Så hvis jeg ikke vinner støvler fra Enklere liv, så er jeg likevel sikret å kunne vandre trygt.

Noen mener kanskje at et par støvler med pigger, gamle-kjerringer-sko, er mer en fornærmelse enn en passende gave til en kjær ektefelle. Lite romantisk over et par tykke vinterstøvler med pigger.
Vel, jeg er sånn laga at jeg ser på det som en kjærlighetserklæring.  Han ønsker meg alt godt, ingen knekte bein og armer. At jeg også i vinterhalvåret skal kose meg med turene mine med hunder og kamera, Noe han vet jeg har utrolig godt av, både psykisk og fysisk.
Så tusen takk, kjæresten min.  Jeg er utrolig glad for gaven.

5 kommentarer
    1. Prøver å følge opp julestemningen; velsignet være gamle gubben grå! Hosianna i det høyeste! 🎅🧝‍♀️🐫🏵🎁(forsøk på julete emojis)🤗
      Lykke til med trygg ferdsel til fots!

    2. Her kan jeg faktisk skyte inn at pigger under støvlene så visst ikke er et ‘kjærring-fenomen’ lengre, i allefall ikke her på berget! Eksempelvis, har min lille nevø, -som slettes ikke er liten lenger ut fra et objektivt ståsted, med en 22 år gammel kar på 1,80, sett nytteverdien av denne innretningen, og flere med ham! -Og bare sånn for å ha alt på det rene, snakker vi ikke om en litt sånn fysisk puslete ‘nerd’ med kronisk ballskrekk som tilbragte sin gymnasetid som formann i sjakklubben, men skolens ‘hunk’.. Altså, når Nico kan, kan alle, -selv de hippeste av de hippe, så dette tatt i betraktning, vil jeg så absolutt si du er ganske så ‘hip’ du også 😉

    3. piggsko er supert og gaven var skikkelig fin,alt må ikke være klitter og glam for å være fint å få :=) jeg kjøpte piggsko selv for et par tre år siden og jeg elsker dem,ikke er dei fine,men du verden så gode på isen,nå kan du trygt gå fine turer ja uten å være så redd

    4. Neida, pigger er helt in, det. Jeg har brukt brodder i årevis, og det gjelder flere her. Bakker og is og elendig strøing er dårlig kombinasjon. Selv enkelte barneskoleelever tripper på brodder innimellom, har jeg sett. Jeg har litt av en utsikt her jeg sitter når det er glatt. For ute i bakken renner vann pga kommunens grøft er gjengrodd for mange år siden, og da renner vannet i veien og ikke i grøfta og ned i kummen der. Så fryser dette, og folk går som regel på akkurat den siden av veien. Ligger det nysnø oppå som skjuler elendigheten, blir det enda verre…. Sandstrøing? Haha..en smal stripe til bilene midt i veien. Der kan ikke folk gå, for kommer det en bil, må fotgjengeren pelle seg inn i veikanten..på polert is.
      Derfor brodder på undersåttene mine! Og enkelte andres labber.
      Flott at Gubben Grå sikrer dama si. 👍🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg