Min helt egen kolleksjon….

Reklame | Adlibris

Jeg satt og sukka over det faktum at jeg ikke var på bloggtopplista i dag heller – og at jeg ikke hadde min egen strikkekolleksjon slik som Sophie Elise. Gamle Gubben Grå myste trøtt over brilleglassene der han satt på sin vante plass ved spisebordet.  “Har ikke du egen strikkekolleksjon ?”  spurte han forundret.  Jeg stirret bare spørrende tilbake.  I og med at det var bryllupsdagen vår ville jeg ikke eksplodere å kalle han en tulling før klokka 6  på morgenen.  “Du har jo kjelleren full av halvferdige strikkeprosjekt.  Din helt egen kolleksjon.” Joa, jeg kunne gi han rett i det….

Sophie Elise har sammen med Dorthe Skappel laget sin egen strikkekolleksjon, og genserne har fått navn etter steder i Harstadområdet, barndommens rike for Sophie Elise.
Så hvis jeg skulle lage min egen strikkekolleksjon, som skulle bestå av noe annet enn halvferdige prosjekt, hva skulle jeg da kalle genserne mine?

Grantopp, stranda der jeg lekte som barn.
Mormor etter min mormor som var en nestor i håndarbeid, og som døde så alt for tidlig.
Åsa, stedet jeg bodde da jeg var liten – og kallenavnet mitt på radiografhøgskolen.
Ringelia, oppkalt etter stedet Mamma kommer fra, og mine besteforeldre bodde.
Pjåka gården bestemor vokste opp på, og som vi flyttet til da jeg var 13.
Hågån, småbruket der Mamma vokste opp (i Ringelia)

Men jeg har ingen strikkekolleksjon, og kommer nok aldri til å få det.
Vil du møte meg, er jeg i dag å finne 8 timer på jobb, så skal jeg feire sølvbryllupsdagen min sammen med Gamle Gubben Grå før jeg avslutter dagen på valgvake sammen med Rødt.
En aktiv, romantisk og spennende dag.

Puslesett Strikke 1 set//Strikk Ditt Eget Skjegg//Strikkepinner , L: 35 cm, nr. 2,5-20 , 16par

Slik kunne jo min strikkekolleksjon se ut hvis jeg hadde noen. Verdens Beste Pensjonist strikket lue med skjegg til en kollega en gang.  Men det var i pelsgarn…

Nei, nå er klokka 6.30 og jeg må løpe ut døra.  Dagen er i gang.  Lander en gang rundt midnatt. Vi blogges

6 kommentarer
    1. Gratulerer med bryllupsdagen! Artig at det er på samme dag som valgdagen, – det må jo være et positivt tegn! Lykke til med valget, – håper du kommer inn både i kommunestyret og i fylkestinget!

      1. Kom du inn i kommunestyret? Partiet ditt gjorde det jo KJEMPEBRA!!!! Gratulerer!
        Jeg tror jeg er inne på kommunestyret og er nok vara til Viken. Det var målet. Men vil se personstemmene før jeg er sikker.
        Takk for gratulasjonene!

    2. Ja, jeg kan gjøre som slekten din og gratulere med bryllupsdagen, samt ønske deg lykke til med valget og håper du får plasser her og der ( jeg er raus siden det ikke er min kommune og mitt fylke. ) Jeg er ferdig stemt , i øsregn, men skal følge en utkommandert arving dit senere, så må ut en gang til. Bruk stemmeretten! sier jeg strengt…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg