Munnbind til utdrikningslag og annet som er kjekt å ha

God morgen. Eller jeg vet ikke hvor god jeg synes denne morgenen er. Vi skriver 5. mai, og det snør!

Litt glad blir jeg når jeg leser blogginnlegget til Elineredderverdenlitt. Selv om det er et 2 dager gammelt innlegg og jeg har lest det tidligere blir jeg glad. Det er så godt å oppleve den jenta så full av energi.  Det må gi håp for andre som sliter.

Isalicious har et innlegg om ting som er kjekt å ha, og vistnok til en syk bra pris.  Jeg klikker meg gjennom produktene, og vil her komme med min sykt ærlige tilbakemelding. Så får vi se til slutt om noe finner veien til handlekurven.

Det første Isalicious reklamerer for er en sånn trapp til å ha alle neglelakkflaskene dine i. Gjør seg i badeskapet eller på sminkebordet.

Jeg tenker godt etter. Er det en eller to neglelakkflasker jeg har i boksen på øverste hylle i badeskapet? Jeg har ikke brukt neglelakk på årevis. De er sikkert tørket inn for lengst. Jeg trenger ikke trapp.

Kosmetikkoffert / Sminkekoffert – Sølvfarget

Den neste tingen er en sminkekoffert. Rene verktøykassa. Igjen går tankene mine til plastboksen på øverste hylla i badeskapet. I tillegg til to inntørkede neglelakkene inneholder den en knust rouge, et par leppestift en boks øyenskygge og en inntørket mascara. Ser ikke helt behovet for verktøykasse…

Isalicious viser oss så en flaskeholder for neglelakkflaska slik at den ikke velter under bruk. Jeg hopper av forståelige grunner videre. Det skal litt til før neglelakken rennet ut av de inntørkede neglelakkflaskene mine.

Så er det en organiser til Q-tipsene og sninkepad. Slike har jeg faktisk sansen for. Men sminkepad har jeg ikke, bortsett fra noen hjemmeheklede som ligger et sted å venter på å få festet trådene sine. Q-tipsene har jeg i en liten krystsllbolle med lokk og stett.  Den står på baderomshylla over do.

Isalicious viser flere kjekke plastbokser til å organisere badeskapet.  Jeg håper ikke Gamle Gubben Grå leser dette innlegget. Han har liksom en greie med plastbokser. Kan liksom ikke se et sett uten å komme hjem med de. Kjekt å ha! Når han og samler på alt av brukte bokser i tillegg, du vet isbokser, kakebokser osv. Så er det en ting vi har nok av så er det plastbokser.

Så viser Isalicious en blyantspisser med fem hull til forskjellige sminkeblyanter. Jeg har ingen sminkeblyanter i plastboksen på hylla i badeskapet, men vi har blysntspissere her i huset. Til og med en sånn stor metall-blyantspisser med sveiv og skuff som sto på kateteret i klasserommene på barneskolen.

Isalicious reklamerer og for en sminkefjerner svamp som bare trenger vann for å fjerne sminke. Ja, den kan vaskes å brukes gang på gang. Litt sånn som de hjemmeheklede padsene mine. Jeg må få festet de trådene.

Så har vi “Mat Fix blotting paper” et tynt papir du kan legge på ansiktet og som fjerner oljeflekker(???) og svette fra ansiktet uten å ødelegge sminken.

Sjelden jeg har oljeflekker i ansiktet og selv om jeg noen ganger kan bli både svett og rød i tror jeg jeg står over blotting paper.

Ansiktsbørste i silikon for rensing og økt blodgjennomstrømming står jeg og over.

Men så, så kommer et produkt som får alle piggene mine til å reise seg og skrike, NEI, NEI  NEI!!! For for kun 79 kroner kan du få denne hjem i postkassa.

Jeg viser bilde til Gamle Gubben Grå og spør hva han tror en slik ting skal brukes til. Han studerer nålene og foreslår å lage hull i en paibunn, i stedet for gaffel. Jeg sier at jeg tror det har noe med sminke å gjøre, og leser produktbeskrivelsen. Det var da piggene mine reiste seg for fullt. Les bare:

Lengde på nålene i forhold til bruksområde: 

0.20 mm. = Hjemmebruk
0.30 mm. = Hjemmebruk
0.50 mm. = Salong bruk
0.75 mm. = Salong bruk
1.00 mm. = Medisinsk bruk
1.50 mm. = Lege bruk

0,5 mm er den mest anvendlige lengden på nålene, og mest brukt.

Hvis du vil bestille varen må du velge nålelengde. Du kan velge lengde til og med 1.00 mm, altså nålelengde som er beregnet til medisinsk bruk. Nettbutikken anbefaler 0.50 mm, altså lengde beregnet til salongbruk. Hvilken lengde tror du en ungdom som føler behov for dette produktet ville velge?

Videre forteller produktomtalen:

Bruksanvisning for bruk: 

1. Vask hender og ansikt godt før behandling
2. Tørk huden i ansiktet og smør hendene med en antibakteriell gele. (Du kan hoppe over dette dersom du bruker nåler kortere enn 0.50mm.)

Nå under korona har vel alle tilgang på antibakteriell gele, men prosedyren sier meg at her er det en viss infeksjonsfare. Sikkert derfor nåler som er fra 0,5 mm og mer egentlig er forbeholdt bruk i salong. Og husk, hvem som helst kan bestille nåler på 1 mm lengde, tiltenkt medisinsk bruk.

5. Trekk huden stram med den frie hånden mens du ruller 8-10 ganger i alle retninger, vertikalt, horisontalt og diagonalt. (Frem og tilbake er lik 2 ganger). Legg på tilstrekkelig press slik at du får utnyttet nålens lengde. Løft rullen for hver gang slik at du lager nye micro-kanaler og ikke ruller i di samme hullene

7. Skyll nålrullen i varmt vann, rens den i en kopp med Barbicide i 10 minutter, legg den til bake i esken klar til neste behandling.

Føler du deg sikker på at den vil bli lagt i Barbicide, eller at tenåringer eller andre husker å bestille Barbicide? Desinfeksjonsmiddel?

NB. Dersom du mener du trenger en bedøvelse så kan du bruke f.eks. Ibux gele, smør på – la den virke en stund og vask godt av og bort gelen før du bruker nålrullen.

Ibux gele skal i følge felleskatalogen ikke brukes av barn under 12 år. Den skal heller ikke brukes på områder der huden er skadet, for eksempel ved eksemakne eller åpne sår.  Den brukes ved forstuinger og muskelsmerter. Når du stikker 0,5 mm lange nåler inn i huden får du små sår, det er vitsen med behandlingen. Hvorfor anbefaler man da Ibux gele?

Microneedle, også kalt kollagen induksjonsbehandling eller dermaroller, er utviklet for å stimulere og øke tilveksten av nye kollagenfibre i huden. Profesjonell Microneedling er en meget effektiv behandling for anti-age og for å redusere arr, hudskader, rynker, cellulitter og håravfall hos menn og kvinner og til generelt å forbedre hudtone og textur. 

Profesjonell Microneedling er kanskje en effektiv behandling. Men profesjonell behandling krever litt mer enn å bestille nåler til 79 kroner over internet. Det krever en profesjonell behandler.

Men hvem har ikke lyst til å

forminsker arr – så de blir mindre synlige
– forminsker rynker – alle typer rynker blir forminsket
– forminsker celluliter – for vakrere ben
– forminsker sprengte blodkar – disse blir mindre synlige

Hvordan virker behandlingen? 

Behandling av f.eks et helt ansikt tar ca 30 minutter. Huden vil få en rødme som etter en mild solbrenthet. Denne rødheten vil forsvinne etter en dag eller to. Huden vil kjennes litt sår og stram samme dag og kan kjennes litt ruglete mens den leges. Hevelse er sjeldent og behandlingen vil ikke gå ut over påsientens daglige gjøremål. Huden kan bli noe tørr i noen uker etter behandlingen.?Resultatet vil synes etter kort tid, og vil øke inntil 10 uker etter behandlingen. Hudens overflate vil pga den kraftige collagenproduksjonen øke i tykkelse og elastitet, samt redusere fine linjer og rynker. Det vil være nødvendig med 1-3 behandlinger for å oppnå et godt resultat. Ved 0,5 mm. rulle kan du gjøre behandlingen 2 ganger i uka.

Bør ikke benyttes på infisert eller spesielt sensitiv hud, eller på barn. 

Er dette et produkt du ville like å finne i sminkekofferten til din ungdom?

Badehanske i bambus hører tryggere ut, og en slik kan jeg tenke meg når gipsen kommer av om 26 dager og jeg kan hoppe i dusjen eller enda bedre legge meg i badekaret. Er nok noen døde hudceller under den gipsen det skal bli godt å få gjort noe med.

Turbanhåndkle har jeg ikke så mye behov for, men det ser lekkert ut.

Aloe Vera gel er alltid kjekt å ha i huset. Det har jeg faktisk i badeskspet. En god massasjeolje kunne jeg og trenge. Ikke minst på beina etter at gipsen er av.

Ellers så reklamerer Isalicious for neglelakk og duftlys. Jeg er svak for duftlys, og jeg trenger neglelakk. Kanskje bestiller jeg meg badehanske, duftlys og en sprek neglelakk?

Adalsjenta er på 98. plass. Innlegget er fra mars og jeg mener jeg har kommentert det før.

På 97. plass er Lavkarbo. Nok en matblogg med lavkarbomat. Sukk.  Lavkarbo lager pizza. I går ble jeg inspirert til å lage skalldyrsalat av bunnbloggerne. Men jeg får ikke lyst på pizza i dag. Men hva har jeg egentlig lyst på til middag? Må tenke litt.

Ingridmiracles på 96. plass ser muligheter der andre ser utfordringer. Hun har sydd munnbind til utdrikningslag. Mye senere generasjoner kan undres over når de finner det på bortgjemte loft. Hva vil de egentlig tenke om oss og hvordan vi taklet pandemien?

Hva tar jeg med meg fra bunnbloggerne i dag?  Jeg tror jeg vil bruke litt tid på velvære. Det er kommunestyremøte i morgen, og da har jeg tenkt å vise meg fra min beste side. Får sikkert litt oppmerksomhet når jeg ankommer i rullestol. Og så må jeg finne ut hva jeg har lyst på til middag.

6 kommentarer
    1. Jeg er jo selv utdannet hudterapaut med bøttevis av år i yrket, slik at en skulle tro jeg hadde sett det meste av velfungerende- så vel som idiotisk apparatur og remedier.. Men den nåle-greia!? Hva faen, liksom! Den greia der kan jeg si her og nå, uten mer info en den som fremkommer her overhodet IKKE er å anbefale!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg