Når kokken entrer toppen

I dag vil jeg gratulere Tom bak Toms matprat med gode plasseringer på toppbloggerlista de siste dagene. Det er gøy når det er litt endring på de øverste plassene. Det er og gøy å se at Tom vier et innlegg til å fortelle hvor fornøyd han er med plasseringen. Gratulerer Tom! Og ja jeg er innom bloggen din fra tid til annet. Mener det er der jeg fant oppskriften på de gule, sylta egga på bildet, men er litt usikker på akkurat det. Vel, jeg var fornøyd med de. De gjorde seg på frokostbordet i påsken.

Skal vi binge blogg til nye høyder må vi være stolte av det vi gjør. Ikke få den hektiske rødfarge og de klamme hendene hver gang noen utenfor bloggblokka begynne å snakke om bloggen. Hvorfor sitter vi her og publiserer hver dag hvis vi ikke tror at det vi poster er verdt å lese? Jeg ha rundt 1.000 til1.500 sidevisninger hver dag. Det er  helt vilt. Selvsagt har jeg grunn til å være stolt av det!

.Jeg tror litt vennskapelig kappestrid om å klatre på lista, få en god plassering, så lenge vi ikke ønsker å klatre ved å rive ande ned. Heie på hverandre og la den beste “vinne”: På den måten heier vi hele plattformen frem.

Mange vil kanskje si at jeg ikke alltid heier. Det har de helt rett i.
Men det er blogginnlegg jeg dissekerer, ikke bloggeren. Jeg har aldri gått bevisst inn for å fjerne noen fra en god plassering. Jeg kan like vel synes det er litt forsmedelig at eldgamle reklameinnlegg om solkrem og ukesmenyer får flere sidevisninger enn meg.  Så blir det min oppgave å finne tema og skrive et innlegg som er bedre.

Leserne klikker på det de vil.
Når leserne heller vil lese om Vivians tanker om livet etter døden enn mine betraktninger fra kurvstolen på trammen er det i grunn ganske forståelig.  Skal man sette dagsorden må man klare å engasjere, slik Vivian gjør dag etter dag. Skal jeg klatre på blogglista er det opp til meg å skrive noe som fenger.
Egentlig er jeg mer opptatt av antall sidevisninger enn plassering. Mitt private mål er alltid å ha flere sidevisninger i morgen enn i dag. Jeg oppleve det omtrent annenhver dag…..
Stabilt antall sidevisninger kalles vel det?

 

 

2 kommentarer
    1. Moro med kokken som klatrer oppover. Fine oppskrifter synes jeg. Selv om jeg i kke leser alle innlegg.
      Men fint det jeg har lest. Viktig å trekke lesere hit til blogg, her er det mangfold og flotte folk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg