Prekært i Manchester United

Frustrert kjerring og flyteknikerstreik fikk ikke lesertallene til himmels. Jeg havnet helt nede på en 12. plass. Vel det skal litt til å innarbeide et nytt konsept på bloggen min. Så i dag fortsetter jeg ufortørnet videre. La oss snakke om fotball, nærmere bestemt Manchester United. Der begynner det å bli prekært har jeg  hørt.

Jeg innrømmer glatt at jeg verken har interesse for eller peiling på fotball, og at Manchester United sine prekære kriser er meg revnende likegyldig. Jeg har riktignok vært i Manchester en gang, i 1990, men det hadde ikke noe med fotball å gjøre.

Jeg leser at tidligere manager for Manchester United Ralf Rangnick mener at laget trenger 10 nye spillere.  Såpass mye greie på fotball har jeg at jeg vet at det er 11 spillere på banen på hvert lag, så hvis man trenger 10 nye spillere… ja da har man et virkelig stort problem. Spesielt når man ikke har signert kontrakt med en eneste spiller.
Slike signeringer bør skje mens “overgangsvinduet er åpent”, altså perioden mellom to sesonger. Det er da det er mulig å bytte lag for fotballspillere. I England stenger overgangsvindu 8. august, (Nei, det er ikke slikt jeg vet).

Manchester United har ikke vunnet et eneste trofe’ siden 2017. Det er heller ikke slikt jeg vet.
Antakeligvis er det nytteløst å skylde på pandemien slik man gjør ellers i samfunnet når man skal forklare hvorfor ting ikke har gått så bra.
Men er det så veldig mange trofeer som deles ut hvert år?
Er det krise om man ikke får et trofe’ hvert år? Alle kan  ikke vinne hver gang. Da ville det  ikke bli noe gjevt å vinne.
Jeg trodde når man kom opp på det nivået av toppidrett at man var kommet over det stadiet at alle må få premie.

I stedet for nye navn i laget har de mistet en fy som heter Núñez . Det kostet Liverpool som overtok han i overkant av en milliard i en totalpakke.  En milliard er utrolig mange penger. Hvis jeg kan forvente noe slikt i lønn kunne jeg tenke på å vurdere en fotballkarriere. Er Manchester United så i beit for folk at de tar til takke med ei kjerring med ødelagt høyrefot kan jeg alltids trå til – under visse betingelser.

Spøk til side. Jeg forstår at jeg er ubrukelig. Det er tross alt ett herrelag det er snakk om.
Tidligere kunne Manchester United plukke hvem de ville sier ekspertene, men nå må de muligens hente spillere som ikke er på øverste hylle.
Vel, jeg har som sagt ikke peiling på fotball. Men såpass vet jeg at det ligger mang en smågutt og drømmer om en gang å få spille for Manchester United. Jeg er helt overbevist om at det finnes langt flere enn de 10 spillerne Manchester United trenger som gladelig ville signere kontrakt med topplaget.

Slik jeg ser det kan det ikke være prekært vanskelig å få spillere.
Det kan umulig være prekært om man ikke får et trofe’ hvert år.
Nei, nå hopper jeg i dusjen. Snart klar for kommunestyremøte. Da kan vi snakke om langt viktigere ting enn fotball, høydebasseng som blir tre ganger dyrere enn planlagt for eksempel.

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Hehe 🙂 ManU hadde vel klippekort på serien i mange år. Så er det 2 cup’er innenlands og en av to cup’er de har sjans til å delta i internasjonalt. Men jeg skjønner forsåvidt hva du mener….

    2. Kanskje vi kunne gå for en pakkeløsning her, typ to for én? Om det kniper nok, ville vi i det minste utgjort to hindere for motstanderlaget å måtte runde på sin ferd mot målet!.. 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg