Slemme Minnis hus……

 

 

Da jeg var barn hadde jeg en livlig fantasi.  Ja, det har jeg i grunn ennå, men på en litt annen måte.   Men tilbake til barndommen.  Da hadde jeg et helt eget fantasi-univers med en mengde fantasipersoner.  En av dem var Slemme Minni.
Slemme Minni bodde i min fantasi i et hus mellom min barndoms dal Åsa og Norderhov.  Huset var gammelt og forfallent. Nærmest et spøkelseshus med tomme vinduer. Ja jeg mener også at noen av vinduene var uten glass.   Og selv om slemme Minni var ren fantasi,  var huset virkelig nok.   Et slitent gammelt hus i Vakerbakken.  Jeg tror ikke det bodde noen der i virkeligheten i min barndom og at huset bare sto og forfalt.

På 1980 tallet, mens jeg gikk på ungdomsskole eller videregående ble huset pusset opp av en regnskapsfører.  Det ble totalrenovert og en liten perle der det lå i bakkeskråningen med god utsikt mot veien og åkrene nedenfor.  Det fasinerte meg at ei rønne kunne bli så fin.

I de siste årene har huset på nytt byttet eier.  Nå er det Eirik Jensen og hans samboer som bor der. Du veit han politimannen som er siktet for medvirkning til narkosmugling,  Han som sitter og venter på at juryen skal avgi sin kjennelse i ankesaken  i disse dager.
Jeg skal ikke legge ut om saken, det er skrevet mer enn nok om den, og jeg har ingen ting nytt å tilføye.  Jeg skal heller ikke uttale meg om hvor vidt Jensenerskyldig eller uskyldig.  Det har jeg ikke nok kunnskap til å ha en mening om.  Mine gjetninger ville bare bli gjetninger, og ikke har jeg fulgt så godt med heller- selv om saken iog for seg er interessant nok.

Grunnen til at jeg tar opp saken her på bloggen, for uten å få klikk selvsagt, er at lokalavisa og andre media gang på gang har sagt Eirik Jensen fra Åsa, eller omtalt boligen hans som om den skulle ligge i min barndoms dal.  La meg derfor slå fast en gang for alle at Eirik Jensen ikke er fra Åsa.  For å være fra Åsa må du ha bodd der i minst tre generasjoner.  Eirik jensen har aldri bodd i Åsa, heller ikke forfedrene eller formødrene hans så vidt jeg vet.

Huset hvor han og samboeren bor er ikke i Åsa.  Det ligger i Vakerbakken.  Et område som ikke tilhører bygda Åsa.   Noen sier at all PR er god PR, men det at bygda blir nevnt i sammen med en siktet narkotika smugler som tidligere har vært politimann, kan umulig være god PR

3 kommentarer
    1. En ting til, et vennskapelig råd: Ikke hent bilder på nettet uten at du er sikker på du kan bruke dem. Jeg tror det er et avisbilde du har brukt av Jensen. Du risikerer krav på flere tusen om noen går inn for å hevde sine rettigheter.
      Nå kan du jo ha kjøpt retten til å bruke det bildet for alt jeg vet, og da er det jo greit nok. Jeg vet at du ikke er fotografen, for jeg har sett det før. 🙂
      Man skal holde tunga rett i munnen på internett. Jeg vet, for jeg har levd på nett siden Windows95. Før var det få regler.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg