Denne sommeren skal bli ellevill….

God morgen kjære lesere!
Monica varsler at hun skal ha en ellevill sommer, og når jeg tenker meg om kommer jeg til at det vil jeg ha og.
Sommeren i fjor var ikke så bra. Det var noe med en brukket ankel, rullestol og rullator samt en pandemi som satte sine begrensninger for det. Men i år, i år skal sommeren nytes!

Å si at jeg har sommerfugler i magen og skyhøye forventninger er kanskje å ta litt hardt i.  Jeg vil heller si at jeg har senkede skuldre og en hel haug med ubrukte dager det er opp til meg å fylle med opplevelser som gjør meg godt.

Fra jeg i 1982 fikk min første sommerjobb som, av alle ting, kundemottaker på et lastebilverksted, har det vært mye jobbing om sommeren. Jeg klager ikke. Jeg har alltid likt å arbeide. Det er rart å gå inn i en sommer uten å ha noe arbeid. De andre gangene jeg har gjort det har jeg hatt noen ventende barnefødsler eller noen ødelagte knokler som har gitt meg en del begrensinger. Nå har jeg ikke det. Alt ligger altså til rette for en ellevill sommer.
Skulle jeg være så heldig å få en ny jobb, hadde sommeren blitt enda mer ellevill.

Feriepengene jeg tjente opp i fjor fikk jeg utbetalt i mars, og har forsvunnet i det store sluket. Men jeg klarer å lage meg gode opplevelser uten at det må koste skjorta.
Utenlandsferie frister ikke i år.
Jeg slår heller et slag for sakte-sommer. Dere vet nesten slik som sakte-TV, Hurtigruta minutt for minutt.
Jeg har tenkt å nyte sommeren 2022 minutt for minutt. Få med meg hver minste detalj. Tror det gir vel så mye sommerfølelse som å stresse Norge eller verden rundt for å få med seg mest mulig.

Jeg gleder meg til og ta fatt på en litt annerledes sommer. Vær sikker på at jeg skal nyte både sola og sommerstemningen!
I morgen er det sommerfest og aller siste kveld med tillitsvalgtsgjengen  jeg var en del av i mange år. Ser frem til å se folka igjen. Det skal bli så godt.
I helga er det samling med Rødt, og er jeg heldig klarer jeg å få presset inn en barnebursdag også.
Dette skal bli en ellevill sommer.

 

9 kommentarer
    1. Jepsipepsi dette blir en ellevill sommer! Vi tar mobilen muligens nordover i august 😀 Bare å nyte sola! Om den dukker opp 😀

    2. Du har gode planer. Høres deilig ut….kose seg hjemme sommer er noe jeg liker godt!
      Ikke syden for meg i år heller, jeg går for dagsturer! Koster ikke så mye, slipper dyr overnatting..
      Nyter masse på en dag! Tidlig opp, sent i seng…da rekker man masse på en dag! Og så er man hjemme noen dager og så ny dagstur! Det er min plan for sommeren…

    3. Sakte- og ellevillsommer👏👏👏Jeg går også for det👍 Deilig🙂Ikke har jeg noe pass for tida heller. Så jeg slipper å stå i tog-og flykø for å komme meg noe sted👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg