En hektisk dag, akkurat slik jeg liker

Jeg stresset litt på morgenen. Den som tror at livet som toppblogger er en dans på roser får tro om igjen.  Og i denne jobben har jeg ikke en suportavdeling på IT jeg kan ringe når kjerringa ikke får pc’n til å gjøre som hun vil. Bra jeg er løsningsorientert, for dette er en kort arbeidsuke og skal jeg nå ukas mål kan jeg ikke kaste bort en dag på dataproblemer.

Charlie Chihuahua fikk lufteturen   Midt i kranglinga med pc’n var det godt å gå seg en tur. Får liksom senket stressnivået litt, og da dukker som regel løsningene opp også.

Rakk kaffe-avtalen og kunne kose meg med kaffe-latte og litt skravling før turen gikk videre til rådhuset. Og ja, jeg husket å kjøpe solkrem. Det er flere som er engstelige for at Røde Brit skal bli litt for rød

Møtet på rådhuset var raskt og effektivt unnagjort i dag. En drøy halvtime var alt vi trengte siden de som skulle orientere ikke kom for å orientere. Det var bare en sak til behandling, og den var ikke så veldig kontroversiell. Eller, den bygger på et tidligere vedtak kommunestyret har gjort. Selv om jeg er uenig I det vedtaket, så kan ikke jeg gjøre om det i Hovedutvalget.

Merker meg at Helse og omsorg har store budsjettoverskridelser. Det varsles tunge tiltak inn mot budsjettet for 2023. Samtidig vedtar vi å ta penger fra drift til det ene prosjektet etter det andre. Bare den siste uka har jeg vært ned å fatte vedtak på en reduksjon i driftsbudsjettet til Helse og omsorg for 2023 med 6 millioner.

Merker meg og at mens vi i forrige møte i Hovedutvalget fikk jøre st det ikke var noen som ventet på sykehjemsplassvar det tsllet i dsg steget til 6. På forrige møte skulle vi jo få opplysninger om at vi skulle sommer(?) stenge fire sykehjemsplasser.  Da er det greit å vise til 0 på venteeliste. Nå er nok ikke de fire plassene frigjort ennå, så det vil si at den reelle venteliste er på 10 stykker. Dette er ikke greit!!

Som vanlig mår jeg har vært på slike møter surrer rn deø tanker rundt i hodet mitt. Nå skal det bli godt å ta turen hjem til Gsmlr Gubben Grå og forhåpentligvis litt middag. Kjenner jeg er sulten nå.

 

2 kommentarer
    1. Helse og Omsorg har alltid for lite penger og må hele tiden få beskjed om nedskjæringer og besparelser. Det er triste greier når man vet at de i realiteten trenger mer penger for å kunne ivareta menneskene bak tallene. Her i kommunen er det også varslet store besparelser i helse og omsorg og det er foreslått nedleggelser av skoler. Det er vondt uansett hvilken finger man skjærer seg i og regnskapet går aldri opp uten at noen må lide for det. Det er sannelig ikke mye moro å må være med på å bestemme hvem som skal få penger og hvem som må kuttes.

      1. Nei prioriteringene kan være knalltøffe. Kommunene er underbudsetert i forhold til oppgaver. Norge er et rikt land. Da burde vi klare å drifte både skole- og helsesektoren på en god måte.
        At kommunen her har dårlig råd kommer mye av at vi har lånt over evne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg