Hipp hipp og alt det der…

I dag var det vondt å komme seg ut av senga. I dag var det tomt. Helt tomt for energi. Det er 17. Mai og jeg er ikke full å  energi og stress fordi det er så mye jeg skal, må, vil og bør. Eller, jeg har jo program. Jeg skal se barnetoget, russetoget og ut til Høvdingen. Jeg må få laget potetsalat før vi skal ut dit. Jeg vil være sammen med familien, og slappe av på terrassen ut på kvelden. Jeg bør slappe mest mulig av, for nå er det ikke mye energi.

Så etter en kjapp dusj og litt frokost dro jeg til byen. Den utvidede slekta i en 3-4 generasjoner pleier å stå utenfor Fengslet. Så og i år. Noen jobber. Noen er russ. Noen er i korps. Noen er ungdom som ikke gidder se barnetoget. Så vi var vel bare 17 i den utvidede slekta som møtte opp.

Gamle Gubben Grå og jeg tok en kopp kaffe i byen etter barnetoget. Ikke noe fancy måltid, bare en enkel kaffekopp. Så litt på folkelivet før vi dro hjem.

Lagde potetsalat og slappet av på trammen et par timer før det var på tide å dra til byen for å se på russetoget. Nå ville også Yngste Sønn være med. Eldste Sønn hadde vi tilbudt oss å hente, men han ville møte oss i byen. Datteren jobbet på hotellet på formiddagen og skulle jobbe på baren når hun var ferdig på hotellet. Som vanlig. Hun er utrolig flink til å jobbe den jenta.

Da vi kom frem til byen ringte Eldste Sønn og ville hentes likevell. Så da måtte Gamle Gubben Grå dra og hente han. Støtte på slekta igjen.  Så 13 stykker fra den utvida slekta så på russetog sammen. Vi måtte jo se Niese gå i russetoget.

Etter russetoget måtte vi en snartur hjem og hente mat og drikke, og en tur nedom Eldste Sønn for å hente iskake han hadde laget. Og så var turen ut til Høvdingen.

Mamma hadde bursdag 17. Mai. Og vi har alltid samles til bursdagsfeiring og pølsespising ute hos Mamma og Pappa på ettermiddagen 17. Mai. I år er første året uten Mamma. Men det føles godt og samles som vanlig også i år. Hun ville ha likt det.

Det er koselig og hektisk når hele gjengen  samles. Vi var 15 stykker som spiste spekemat, pølser og kaker. 4 generasjoner i hyggelig samvær.

Jeg var sliten da dagen startet. Jeg er ikke noe mindre sliten nå. Men jeg har hatt en alle tiders dag.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg