Jeg er blitt hundeeier!

Herreguuuud jeg er så LYKKELIG!!!

Endelig er jeg blitt hundeeier.  Eller det er jo ikke jeg, der nede på en 29. plass som har blitt hundeeier.  Jeg har jo vært hundeeier mer eller mindre konstant siden  1994. Nei, det er Isabell Raad HELT der oppe på bloggtopplista som har blitt hundeeier.

Og i dag er Isabell HELT øverst på lista. Jeg behøver ikke lukke et halvt øye og late som.

Isabell har ønsket seg hund i fire år, men har ikke skaffet seg det tidligere fordi hun i grunn ikke har levd et liv hvor det passer med hund. Nei, har man hund er det jo greit at man er innom leiligheten jevnlig. For en hund krever en del.

Vi har som sagt hatt hund siden 1994. I 26 år, så jeg tror jeg vil kalle meg en erfaren hundeeier. Og jeg vet at du blir ganske bundet av å ha hund. Du kan ikke bare ta en spontan ukestur til Dubai, eller planlegge å være i Statene en måneds tid uten å ha en god plan for hvem som skal passe hunden.

Det siste året har Isabell virkelig, virkelig, virkelig lengtet ekstra mye etter en firbent bestevenn. Så mye at hun ble ivrig etter å tilpasse livet sitt til det å ha hund. Reise mindre, være mer hjemme… Ja slik vi alle har måtte være dette året. Så her har vi altså nok en koronna-hund…

Prosessen startet allerede i mars (omtrent da hun var i karantene etter en tur til Asia tenker jeg.) Hun tok kontakt med en oppdretter, og har ventet på hvalen til nå.

Vi har hatt forskjellige typer hunder. Men felles for de alle er at de har vært omplasseringshunder. Det finnes så mange hunder som trenger nye hjem.  Og det kommer ikke til å bli færre når verden åpner igjen. For det var mange som har skaffet seg koronna-hund.

Fordelene med å gå for en omplasseringshund er at du får en ferdig oppdratt hund. Ulempene er jo at de noen ganger kommer med en del uvaner, eller unoter. Det har vi erfart. Hunder er flottecdyr, og hver av dem har sin helt klare personlighet.

Isabell er i konstant lykkerus etter at hvalpen kom i hus. Han er verdens fineste, smarteste og skjønneste liten valp. 😩💕 Han er så god!!!   Ja, det mener vi vel alle om hundene våre.

Jeg ønsker Isabell Lykke til som hundeeier.

4 kommentarer
    1. Hadde hund i 15 år, for lenge siden. Da den døde var min livssituasjon slik at jeg ikke kunne ha hund, nå er det helsesituasjonen som gjør det umulig. Men du verden hvor jeg savner det å ha hund.
      Kos deg i ferien, med Gubbe og hund.

    2. Ja. Vi var lenge i tvil om vi skulle ha flere hunder for en stund siden. Nå har vi Charlie Chihuahua. Det er hund nok for oss. Ei avdanka veske-bikkje dom nå har blitt fjellgeit.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg