Manglende sekslyst….

Kan man egentlig sitte en tidlig søndag morgen, før kirketid, å skrive om manglende sexlyst?  Eller sekslyst, som Kokkejævelskriver.  Morgentrøtte mennesker ser ikke forskjellen.  Det gir klikk, og er det noe jeg trenger så er det sidevisninger.  Har havnet helt nede på 51. plass.  Kokkejævel er fremdeles på toppen av bloggtopplista, ellers hadde ikke jeg ofret sexlysten hans en tanke.
Forresten handler ikke innlegget til Kokkejævel om sex., så det kommer ikke jeg til å skrive stort om. Utlevere Gamle Gubben Grå og mitt sex-liv og servere det til leserne til søndagsfrokosten? Nei, den type blogger er jeg ikke.

Kokkejævel sliter med søvnen.  Jeg føler med han.  For søvnen er heller ikke like lett for meg å finne for tiden.  I dag var forresten klokka over 7 før jeg sto opp, og i går over 8. Men ellers pleier jeg å stå opp 5.30, enten jeg har fri eller ikke. Pleier ofte å ligge våken fra rundt klokka 3.  Ligge og vri meg i senga uten å finne søvnen.  Lytte til Gamle Gubben Grå som snorker ved siden av meg. Prøve å finne en stilling hvor ingen deler av den maltrakterte kroppen gjør vondt.  Prøver å skru av tankeflommen som kverner i hodet, Sånne netter kan jeg stå opp lenge før klokka blir 5.

I går var det atter “Alle mot 1” på TV.  Da samles “hele slekta” foran hvert sitt TV apparat, og så tipper vi i kapp med TV deltagerne.  Hva hver enkelt av oss tipper sender vi inn på familiechatten, og Studenten holder orden på poengsummene.  I går var det 8 med fordelt på tre stuer i tre hus.  Familiekos i korona-tider.  Det går noen mer eller mindre morsomme kommentarer mellom oss under programmets gang.  I går tror jeg jeg kom til å si at jeg hadde fiksa utfordringen til de i  paragliderne bedre enn de på TVn.  Litt glad for at ikke Storesøster fulgte TV programmet og TV kosen i går, ellers hadde hun sikkert tatt meg på ordet og før jeg hadde visst ordet av det hadde jeg hengt og dinglet i en paraglider langt utenfor comfortsonen. (Men paragliding er en hemmelig drøm, tenk å sveve høyt der oppe!)

Hos Kokkejævel har klokka passert 6.  Han er fremdeles ikke lyst til å være våken.
Her har klokka passert halv ni.  Det begynner å lukte varme rundstykker.  Gamle gubben grå varmer alltid rundstykker til søndagsfriokosten. Koselig start på dagen.
Kokkejævel lurer på om vi , leserne, synes det er en god ide om Kjærest er gjesteblogger og skriver om garnfarging.  Spør du meg, Kokkejævel; synes jeg det er en fantastisk god ide.  (Skulle ikke jeg ha farget noe garn med noe sopp jeg tørket i fjor?  Hvordan gikk det?… Og jo, jeg fant vel ut at de soppene var blitt litt vel tørre, nærmest kremert i steikeovnen.) Jo, Kokkejævel.  Jeg har mye å lære om garnfarging!

Kokkejævel lurer på hva man egentlig gjør en tidlig søndag morgen når man ikke får sove.  Høre på radio? Her står radioen på fra vi står opp til vi legger oss.  Radio, NRK P1 er et must i hverdagen.
Kokkejævel sier at han ikke kan spise noe heller, for han skal bare spise når han er sulten.  Jeg klarer helt greit å spise også når jeg ikke er sulten.  Og nå vil jeg snart ha ett av de rundstykkene. Det lukter så godt fra kjøkkenet.
Røyke kan Kokkekævel heller ikke gjøre, for det sluttet han med for mange år siden.  Røykinga her i huset tar Gamle Gubben Grå seg av. Jeg har aldri begynt.

Et øyeblikk vurderer Kokkejævel om han skal pusse vinduene.  SÅ ville tanker ville jeg aldri fått en stille morgen stund.  Heldigvis slår han de fra seg.  Han vil ikke at nabolaget skal tro han er helt gal, hvis noen av de av en eller annen grunn skulle være våkne.
Det minner meg om en historie fra en god del år siden.  Gamle Gubben Grå og jeg bodde i blokka, i sykehusleilighet. Datter var født og jeg hadde begynt og arbeide igjen Så vi snakker om en gang mellom 1991 og 1993. Jeg skulle på nattevakt, og Gamle Gubben Grå arbeidet kvelden på en eller annen restaurant. Sundøya? Han kom til å komme hjem en times tid etter at jeg måtte gå på jobb.  Som vanlig stilte Mamma opp som barnevakt. Fordi det var snakk om en times tid, kom hun til meg på kvelden.  Vi hadde litt mor-datter-tid og så skulle hun bare sitte igjen og kose seg, se på TV eller hva hun nå ville til Gamle Gubben Grå kom og hun kunne dra hjem
Men Mamma var aldri ei slik som satt uvirksom, så da jeg gjorde meg klar til å gå på jobb spurte hun om hun kanskje skulle pusse vinduene mine for meg mens hun ventet på Gubben Grå.
Vi bodde som nevnt i en sykehusleilighet i ei blokk med flere sykehusboliger rundt.  Detvar en mørkhøstkveld. Jeg tipper oktober.  Jeg så lenge på Mamma før jeg forklarte at jeg satt utrolig pris på hvis hun IKKE sto ute på terrassen og pusset vinduene mine en sen oktoberkveld (Klokka var over 22) Jeg hadde ikke lyst til å være ei slik ei som måtte ha min “gamle” mor til å komme og pusse vinduene til og med midt på svarte natta.  Mamma hadde heldigvis en viss forståelse for det.  Hun nøyet seg med å vaske noen gulv…

Kokkejævel gleder seg til middag.  Han skal ha urtesaltet lammeskanke.  Det høres utroliggodt ut. Gleder meg til oppskriften. Vi skal ha Chicken Chili Bowl, det er en “ny” pose fra Toro. .

Ha en fin søndag.

 

 

3 kommentarer
    1. Jeg våkner som deg i “ulvetimen” omtrent. Nesten fast nå. Spesielt nå igjen hvor det er så mye å tenke på. Er jo umulig å sove når man aldri vet noe om hva dagene bringer overhode. Sovner tidlig da, så er ikke SÅ ille 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg