Noen er veldig rike

cof

Som sagt. Jeg forhandlet lønn i går.  Forhandlet lønningene for 140 medlemmer.  Fordeler en sum på rundt 1 million.   En stund sto vi 3.333,33 kr fra hverandre.  Ikke per medlem, men totalt. 3.333,33 kr er smårusk i et sykehusregnskap.
Lønnsforhandlinger fører sjelden til at folk blir ufattelig rike.

Men noen er ufattelig rike.
Et maleri av kunstneren Claude Monet ble tidligere denne uka solgt for 968 millioner kroner.
960 millioner kroner for et bilde til å ha på veggen!!

Jeg var på Fretex i går.
Der så jeg et trykk av Dag Hoel.  Hadde litt lyst på det.  Kjente en gang Dag Hoel, og likte bilde.  Men det kostet 600 kroner. Jeg synes det var litt for mye for et bilde til å ha på veggen.
Jeg er ikke ufattelig rik.

4 kommentarer
      1. Hvis du har fått det av kunstneren teller det langt mer enn verdien i penger… Jeg har et maleri av en som kanskje blir kjent en gang. lov å håpe….
        Men han malte et maleri med mye symbolikk til meg til50 års dagen min. Bildet er kanskje ikke så vakkert, og jeg forsto ikke symbolikken. Men jeg overhørte han forklare symbolikken for Søsteren. De kjente hverandre ikke før festen. Og han så ikke at jeg lytta. Så mye fint har jeg sjelden overhørt om meg selv. Det bildet er gull verdt. Det minner meg på at for noen utgjør jeg en forskjell…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg