Tanker før jeg har våkna…..

Isabell Raad er tilbake på bloggtoppen. Hurra. Endelig slutt med Paradise Hotell intrigene!
Jada, jeg vet at Isabell også har vært med på PH, men det er jo år og dag siden. Så endelig noe nytt å skrive om.
Isabell har delt sine tanker før leggetid, men siden klokka nå så vidt har passert 06.00, og jeg så vidt har stått opp og ikke skal legge meg på mange timer føler jeg at jeg heller må skrive et innlegg om de tankene som surrer rundt i hodet mitt før jeg egentlig er våken.  Og bare for de som lurer, bildet er et arkivbilde – verken Gamle Gubben Grå eller jeg befinner oss ute i skogen så tidlig denne morgenen.

I likhet med Isabell har jeg en hektisk uke i vente.
Jeg skal riktignok ikke ha TV innspillinger slik som Isabell, men i dag er det forberedende møte i Sol før kommunestyremøtet på torsdag.  Etter det er det møte i Rødt.
Onsdag skal jeg til Drammen på noen møter, og går derfor glipp av eksamenskonserten til Niese. Dessverre.
Torsdag er jeg usikker på om det er møter i Drammen, men det er kommunestyremøte og denne gangen er det jeg som skal møte.
Fredag skal jeg jobbe i hvitt, og dropper derfor sommerfesten på jobben om kvelden. Kommer ikke til å ha energi og overskudd til begge deler.
Lørdag skal jeg i 30 års lag. Ja du leste riktig.  Jeg er så heldig å ha bli bedt i 30 års laget til den eldste Niesa mi,  Utrolig koselig!!
Så, ja. Jeg har en travel uke foran meg.

Isabell har vært borte fra jobbing et par uker fordi hun har mistet noen som sto henne nær. Denne uka er hun tilbake for fult.
Jeg har vært borte fra jobben i 4 måneder, sykemeldt. Forrige uke hadde jeg min første dag i hvitt, men det er nok en stund til jeg er tilbake for fullt.

Isabell skal på mange visninger. Hun skal kjøpe sin egen leilighet. Den hun har leid en stund betalte hun 28.000 kr i måneden for.  Klart det da lønner seg å kjøpe sitt eget. Hvis du betaler 336.000 kroner i året i husleie……
Det er sinnsykt at en influenser, som egentlig bare er en avdanka Paradise Hotell deltaker skal ha en inntekt som muliggjør en slik husleie. Hva slags signaler gir egentlig slik pengesløsing til følgerne? Mange som tror de må ha samme standard på både leilighet, ferier, kroppspleie og klær. Det er umulig med de inntektene de fleste har.
Er det rart forbrukslånsgjelda eksploderer og mange får økonomiske problemer de vil slite med i årevis?

Ellers er jeg enig med Isabell at så langt har det vært en elendig sommer.
Jeg har derimot ingen planer om å kidnappe verken familie eller venner og leie et hus på stranda på Ibiza for å feste der frem til august eller der omkring.
Jeg tåler en norsk sommer, selv om den kan være kjip.  Koser meg med de solskinnsdagene som forhåpentligvis dukker opp innimellom, og gleder meg til tur med Nordlandsbanen en gang i august.

Jeg har ikke shoppa noen nye klær i det siste.
Eller jeg kjøpte en topp på Fretex for 14 dager siden teller det?
Men hvis Gamle Gubben Grå eller jeg kommer til bunns i alle haugene på vaskerommet, dukker det nok opp mangt et plagg jeg helt eller delvis har glemt. Da får jeg jo på en måte “ny” garderobe ikke sant?

Ha en fin dag i regneværet, vi blogges

3 kommentarer
    1. jeg måtte flire litt nå, for joda er kleshaugen så stor så finner du helt klart noe nytt å ta på om du snur haugen opp ned hi hi .Fretex kjøp er nytt kjøp så det kan du rekne som nytt ,men jeg er enige med deg,det er mange som bor unødvendig dyrt og bruker unødvendig masse penger og som er forbilder for svært mange unge,ikke rart mange sliter når dei ikke når den standaren

      1. Det dukka opp en bluse i vasken i går som jeg ikke hadde sett på en stund….
        28.000 kr i måneden i husleie. over 330.000 i året i husleie…. En nyutdannet radiograf tjener 400.000 før skatt.
        Så må man jo ha en turer til Bali med den nye kjæresten, en tur til USA for å feire bursdagen sin et par turer til Dubai fordi man trenger ferie. Ja og litt shopping i Milano og London. ….
        Det er lett å føle at man ikke strekker til.
        Det er fort gjort at fristelsen blir for stor og man tar opp dyre forbrukslån.
        Influensere og samfunnsansvar?
        Glem det

    2. Topp fra Fretex teller så klart, ut på fotoshoot 🙂 Jeg har også noen glemte klær i skittentøykurven. Alltid det øverste som blir vasket….Nei, jeg har husleie midt i byen på 14000, mer enn nok på oss to. Jeg gidder ikke bo meg i hjel liksom, og at noen kan være så frekke så kreve så mye, helt sykt det også…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg