Det var en gang en fridag…..

På turnusen sto det fri på onsdag. Sånn rett før jul er fridagene kjærkomne.  Og i år er jeg litt mer enn vanlig bak skjemaet, så hvis ikke julekvelden skal komme som “julekvelden på kjerringa” på denna kjerringa er det mye som må ordnes og fikses.  Så fridagen skulle brukes effektivt, tenkte jeg.

På mandag kom sjefen listende da kveldsvakta var godt i gang og lurte på om jeg kunne ha et møte med henne på torsdag om radiografbemanningen fremover.
Det kunne jeg ikke, fordi da er det drøfting av budsjett og ett par tre ting til i Drammen og møter der hele dagen. 
Så spurte hun så pent som bare Sjefen kan spørre om det var en mulighet for at vi kunne ta det lille møtet på onsdag, ja hun så jeg hadde fri…men det hastet å få på plass…  Og selvsagt sa jeg ja. Et kjapt lite møte klokka 9. så kunne jeg rydde litt i mailene mine og dra hjem rundt lunsj… Fridag light.

Tirsdag, da jeg stressa inn på sykehuset et par minutter bak skjemaet før kveldsvakt ringte telefonen.  En tillitsvalgtskolega..Det er intervju til den direktørstillingen hvor vi to er med i rekrutteringen på onsdag.  Han har sykt barn, og kan ikke delta.  Men klarer jeg meg alene?   
Intervju på onsdag? Det har ikke jeg fått med meg. Har ikke lest jobbmail siden klokka 15 på fredag. Hvor?Når?  Drammen klokka 14.30 -18.30  Ok det kan gå.  

Så da ble det å dra på jobb da jeg kjørte Yngste Sønn på jobb klokka 07.30.  Like godt å lese de mailene så fort som mulig. Kanskje det lå noe annet spennende der…. 
Det gjorde det, selvsagt. 
Sjefen hadde satt opp møtet vårt klokka 10.30 på kalenderen. Var vi ikke enige om 9.00?Samme det. Jeg kommer til å tilbringe formiddagen på jobb likevel, og rekker fremdeles.
Så raskt gjennom resten av maiene. Det så greit ut.  Ikke noe hast, bare systematisk jobbing som måtte til. Så jeg begynte med å se hvilke sker som skulle opp på styremøtet til mandag..  Vi tillitsvalgte skulle jo ha forberedende møte med de ansatte i styret dagen etter., virksomhetsrapportering, budsjett, brukerutvalg… Ikke de helt store sakene…  Ansatteparkering… ANSATTEPARKERING!!! men…skal den opp i styret alt nå? om 5 dager!!  Men….
Fridagen var glemt.  Dette kommer til å bli en laaaang dag.

Møtet med Sjefen om radiografbemanning gikk greit. Jeg rakk også lunsj og å sende ut informasjon tilde tillitsvalgte på huset om at parkering skulle opp i styret før jeg kjørte til Drammen. 

Det hadde begynt å snø, og det var subbe-føre de 7 milene til Drammen, men jeg rakk frem i god tid, og var første mann i møterommet.  Rekrutterer og direktøren som skulle være med på intervjuene kom, og snart var vi i gang.
Innen vi var ferdige var klokka snart 19.00.  Føret var like subbete hjemover, og klokka var nesten 21 før jeg var “hjemme” på sykehuset igjen.  Jeg klarte ett par timer intensiv jobbing på kontoret før jeg kjente at hjernen ikke virket som den skulle lenger.   Så da var det vel på tide å dra hjem. Jeg skrudde av PCn og så på klokka. 23.30. OK: Da var det 16 timer siden arbeidsdagen startet – og 9 timer til jeg på ny burde være i Drammen. På tide å ta kvelden.

Det var den fridagen.  

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg