Bestevenner….

Jeg er heldig og har mange gode venner. Mange av de har jeg hatt i mange mange år.  Venner som kjenner meg på godt og vondt, og som du alltid finner tonen med selv om vi ikke ser hverandre så ofte.  

Nå har jeg nettopp gjort en avtale om  treffe ei slik venninne og ta en kaffekopp på onsdag, og jeg gleder meg!  
Det er ganske lenge siden sist vi tok en kaffekopp, men vi har snakket sammen nå og da.  Travle damer er vi begge to, men nå har vi altså funnet tid.  Det skal bli koselig.  
Denne venninna ble jeg venn med på Gymnaset.  Det vil si at det er 36 år siden vi ble venninner.  Vi var uatskillelige i gymnastiden og de første årene etterpå. Hun var en av oss tre i den innerste lille venninnekretsen som delte alt.  Det gikk ikke en dag uten at vi så hverandre eller snakket sammen i telefonen – lange telefonsamtaler hver kveld i flere år.  Og, vi har klart å beholde vennskapet også i voksen alder, selv om vi ikke ser så mye til hverandre lenger.

Gleder meg til onsdag 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg