Gjøre ting som gjør meg godt….

 

Jeg skulle ikke fylle sykmeldingsperioden med mer empati, men i stedet gjøre ting som gjør meg godt, sa legen da jeg dro fra han på mandag.
Så hva gjorde jeg? Hva har jeg fylt denne uka med? Hvordan syns du det gikk som Datteren ville ha sagt.
Skal jeg være ærlig, ikke særlig bra.
MEN jeg har fått reparert Lille Bille – og det er bra for meg.   
Jeg har og hatt en lang telefonsamtale med Verdens-beste-samtalepartner- Og det gjør meg utrolig godt.
Hatt nesten en hel dag under pelspleddet på sofaen med ei bok.
Drukket bringebær-øl Den flaska fikk jeg i 50 års gave av Datteren og har blitt spart litt lenge – men gjorde godt i går.
Kaffelert med søstrene. 
Besøkt Mamma.
Hatt besøk av Eldste Søn
og hatt mange gode samtaler med Gamle Gubben grå og Yngste Sønn som jeg deler hus med

Ikke så verst.

 

3 kommentarer
    1. frodith: Det gjør meg godt å hjelpe andre. Men jeg er radiograf, altså en helsearbeider som er sykmeldt fra den delen av arbeidet mitt som har med pasienter å gjøre fordi jeg er sliten og helt tom. (Møtt den derre veggen) Som tillitsvalgt bruker jeg masse tid på og støtte og hjelpe medlemmer som har det vanskelig. Personalsaker etc. Jeg har gamle foreldre som trenger masse hjelp og besøk. Er hele venneflokken s klagemur, og har ofte gråtende fortvilte mennesker sittende i sofaen min med en tekopp. Politiker med stort engasjement for de svake i samfunnet. Og primus motor for familien. Den som alltid holder styr på ting, kjører og bringer…
      Jeg må lære meg å sette av tid til å ta vare på meg selv og.

    2. Jeg skjønner, noen grenser må man lære seg. Man skal ikke bli spist opp. Ikke lett å lære å tenke på seg selv, men det må du da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg