Dere kan tro at jeg ble glad….

Dere kan tro at jeg ble glad når jeg tittet ut av vinduet i dag morges og så at snøen lavet ned. Tunge, våte filler – og ja her hos oss på Vågård litt nord for Hønefoss la snøen seg.  Dekket is og snø som ennå ikke hadde rukket å smelte på gårdsplassen.

Det hjelper ikke meg at det mer regnet enn snødde nede i Hønefoss sentrum. Jeg bor ikke i sentrum. Jeg bor her oppe i snøhølet Vågård.

Det er fjerde april I dag. Vi er altså godt i gang med andre vårmåned. Andre vårmåned! Jeg har ikke sett snurten av så mye som en hestehovknopp eller en blåveis annet enn på sosiale medier. På fredag så jeg de første forsiktige blomstene på forsythiaen i sørveggen. I dag laver snøen ned på ny.

Jeg har laget snøball av snøen som hadde samlet seg på bakrute av bilen da jeg skulle ut å kjøre i dag morges. Laget en hard, kram snøball og kastet den med stor kraft og styrke mot stuevinduet. Bruke frustrasjonen min over snøen til noe positivt.  Som å skremme livgivende ut av en morgentrøtt Gamle Gubben Grå som satt innenfor det stuevinduet.

Jeg bommet selvsagt. Gubben våkner ikke av en snøball som lander på plenen flere meter fra vinduet.

Piggskoene måtte på da jeg var ute å gikk tur med Charlie Chihuahua. Tok ikke sjansen på at nysnøen skulle skjule en issvull.  Trenger ingen flere beinbrudd eller andre ting som gjør livet kjipt. Det holder i grunn i massevis med snø i april for å gi meg en dårlig dag.

7 kommentarer

Siste innlegg