Du er mer enn bra nok…

Jada. Jeg har fått vasket det brettet under skohyllene. Har vasket gulvet i kjellerstua og på badet og gangen og. Det i kjellerstua trengte det virkelig!!! Snakk om hybelkaniner som både hadde formert seg og nådd enorme størrelser!  Det føles godt. Ikke å vaske, men å vitre at det er gjort. Har du og fått unna noe du har utsatt en stund? Bra! Har du gjort noe koselig og, spist iskrem for eksempel? Enda bedre!
Og om du ikke helt har kommet i gang ennå, men bare liksom sitter der med røykpakka og kaffekoppen fremdeles. Vel, det er bra det og. Du leser jo innlegget mitt nå, ikke sant! Jeg liker klikk. Og dagen er fremdeles ung. Det er ikke for seint å finne på noe kos eller å gjøre noe du har utsatt en stund. Det skal ikke så mye til før en føler seg litt bedre,

Noen jeg kjenner føler at de aldri er bra nok. At samme hva de gjør så er det noen som har noe å utsette på det de gjør. Om de ikke utøver oppgaven feil, så har de valgt feil oppgave? Hvorfor vasker du gulvet? Har du tørket støv først? Må alltid tørke støv, vaske bord støvsuge sofaen og riste alle tepper før du vasker gulvet. Ja helst pusse vinduene og male taket og. Synes du du hører dem? Har du en slik stemme inne i hodet ditt? Hvem orker male taket vaske vinduene, støvsuge sofaer og teppe og i tillegg vaske gulvet på en hel dag? Like greit å bli liggende på sofaen, for alt det der orker jeg ikke.

Vel hør på meg. Hvis jeg vasker gulvet, så blir i det minste det gulvet rent! Den møkka jeg vasker bort blir borte. Det å vaske det gulvet uten å ha støvsugd pusset vinduer og tørket støv først er bedre enn å ikke vaske i det hele tatt. Er du ikke enig?
Så start lett. For eksempel med å gå ut med søpla. Det er en start, for da er i det minste den søpla ute av synsfeltet. Bare det kan jo gjøre mye med humøret.

Nå er min lille pause over. Neste punkt på lista er å kutte opp rosmarin som har hengt til tørk en ukes tid. Høstet fra egen hage! (Dvs jeg gravde ned en bunt rosmarin fra Kiwi i en pallekarm i kjøkkehagen og klippet den ned en ukes tid senere. Men det behøver du ikke si til noen, den er høstet i egen hage! Hvor lenge den var i den hagen er mindre relevant.)
Selvdyrket rosmarin på et lite krydderglass gir husmorpoeng, stolthet og glede. Hm, selvdyrket rosmarin kan bli en flott vertinnegave neste gang noen ber meg på en kaffekopp….

4 kommentarer
    1. En blir ikke mer lykkelig av et helt skinnende reint hus, pleide mamman min og si…..! Den lever jeg også etter! Jeg tar det som det faller meg inn – og jeg tar absolutt IKKE alt på en gang! Det er nemlig umulig! Jeg vet også om noen – inkl meg sjøl – som ikke alltid føler at de er bra nok – eller som aldri føler de er det! Vi er mer enn bra nok – både for oss og andre – tror nå jeg! De som alltid føler seg bedre enn alle, har det nok ikke bra inni seg…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg