Lørdag formiddag

Jeg har tatt meg en liten pause. Krøllet meg sammen med en tekopp og et sånn koselig blad stappfull av gode ideer til alt jeg har lyst til å fikse og ordne til jul. Ja for i år, i år skal jeg skape den perfekte jul. Men enda viktigere, jeg skal lage en koselig førjulstid.

Før jeg satt meg ned med tekopp og blad har jeg vasket over gulvene. Det lukter godt av grønnsåpe. Grønnsåpelukt hører lørdagen til. Jeg var flink, flyttet på møbler og vasket godt også lengst under de tunge skapene i spisestuen.

Oppvaskmaskinen durer i bakgrunn og de rene klærne har blitt brettet sammen og ligger på plass i klesskapet.  Jeg kan slappe av med god samvittighet en stund før jeg fortsetter dagen.

Jeg har nesten ikke kjeftet på Gsmle Gubben Grå. Bare litt, fordi han er mer opptatt av å dra til byen enn å gjøre sin del av husarbeidet. Han slipper ikke unna en omgang med vaskefille og støvkost. En liten innsats. Så skal vi snart dra til byen, gå på kafé og kose oss.

 

6 kommentarer
    1. Førjulstida er den beste tida på året synes jeg. Koselig med alle lysene som er tent rundt omkring, julegater, julebakst, adventskalender, tenne adventslys osv. Jeg vet du savner jobb, møter o.l., men godt å ha tid til å kose seg og gjøre det man har lyst til, spesielt i tida man har foran seg nå. Ha en fin lørdagskveld! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg