Hvor ble denne dagen av?

Noen dager er bare slik, en kommer liksom aldri helt i gang før dagen er over. Og nei, i dag kommer det ikke av at jeg har ligget på sofaen under pelspleddet. Har ikke vært i nærheten av verken pledd eller sofa i hele dag.
Det har bare vært en slik dag da jeg liksom ikke har blitt ferdig med ting før jeg har måtte avbryte for å ta meg av en annen ting som så medførte at jeg måtte starte på en tredje. Jeg håper du skjønner hva jeg mener.

Men når jeg nå sitter her med tekopp og tastatur mens kvelden langsomt går mot natt  og oppsummerer dagen har jeg da fått gjort litt.
Jeg har levert en interpellasjon, gått to turer med hundene på til sammen nærmere 5 km. svart på noen spørsmål fra “hun andre i Rødt”, hisset på meg et par stykker i et kommentarfelt, drukket kaffe-latte, vært 2 turer på apoteket, rygget på bybrua for å slippe frem politibil på utrykking, vært på besøk hos Høvdingen, knekt opp alle julenøttene….
Jo, jeg har da fått gjort litt.

Man har så lett for å fokusere på alt man ikke har fått gjort.
På lista mi i dag sto det en hel haug med andre ting enn de jeg har brukt mye av dagen på. Det var vel i utgangspunktet bare det å knekke nøtter og å gå tur med hundene som jeg kan krysse av på den lista.
Da føler jeg at jeg ikke har fått gjort noe i det hele tatt – men egentlig har jeg fått gjort ganske mye.

Sånn er det med masse i livet. Man fokuserer på det man ikke får gjort, det man ikke er flink til, det man ikke kan, det man ikke har råd til,
Kanskje burde vi heller flytte fokuset på det vi har gjort, det vi er flinke til, det vi kan, det vi har råd til.
Jeg har jo gjort en god del ting i dag. Ting som og måtte gjøres. Tingene på lista løper ingen steder. Det kommer en dag i morgen. Kanskje får jeg gjort noen av tingene da. Kanskje gjør jeg helt andre ting.  Vel, det vil morgendagen vise. Dwen starter i det minste med jobb, og så tar videt der fra.

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg