Hyttelivet leverer..

Frokosten er spist, oppvasken tatt og vi har fått montert den “nye” lampa vi har laget.  Bilder kommer senere. Må jo testes og fotograferes når mørket kommer sigende for å fremstå i all sin prakt. (Og skjule eventuelle feil). Vi har gått en liten tur med Charlie Chihuahua. Fargeprakten på lyngen er enkelte steder på sitt vakreste. Noen frostnetter då bladene og danser i rødt og oransje så blir det perfekt.  Men for min del kan der vel egentlig vente litt med de frostnettene. Nå har vi hentet litt kjeks og sjokolade og satt oss på terrassen med en kaffekopp.  På tide å skrolle litt i nettavisene.

På mandag samles Stortinget til det ekstraordinære møtet de ble “hasteinnkalt” til midt i sommerferien for å diskutere strømpriskrisa.  Litt rart å tenke på at Stortinget har sommerferie ennå, mens jeg går og venter på frostnetter. Slapp av! Jeg vet at mange av representantene for lengst har startet hverdagen. Mange av de er på komité reiser. Er det ikke i Sør-Amerika et sted næringskomiteen er. Hvorfor husker jeg ikke, men det var visst kjempe viktig.  Reagerer og litt på at det kalles hasteinnkalling når de får en måneds varsel. Jeg er vant til at når jeg blir hasteinnkalt til møter er det snakk om timer, i bestefall dager.

Jeg skulle gjerne vært utenfor stortinget på mandag. Jeg tror det blir folksomt der med appeller og mye liv. Men det er et møte i Hønefoss om Hønefoss sykehjem, og jeg tror jeg gjør mer nytte for meg der enn i flokken utenfor stortinget. Så Hønefoss blir nok prioritert. Aller helst skulle jeg selvsagt vært i stortingssalen og på stortingets talerstol. Jeg tror noen ufiltrerte kjerringtanker kunne gjort seg der.

Heldigvis har Rødt mange flinke folk på stortinget, jeg er overbevist om at de kommer til å gjøre en god jobb. Der håper vi på at vårt partis strakstiltak blir vedtatt: makspris på strøm, stans i produksjon til eksport, toprismodell for å hindre unødvendig strømbruk, mer satsing på strømsparing fra Enova og i offentlig sektor.  Men det viktigste er at man på dette møtet klarer å samles om noe. Få til noe konkret. Her siterer jeg leder i Rødt, Bjørnar Moxnes:

Hvis det bare blir prat og ikke noe skjer i Stortinget den kommende uka er det en oppvisning i politisk handlingslammelse.

Nei, nå er kaffekoppen tom og jeg ser tyttebæra lyse rødt borte i tua der. Jeg får finne meg en kopp og plukke såpass at vi har litt til middagen i det minste. Jeg er blitt lovet hjortemedaljong. Da er det minste jeg kan stille med litt nyrørt tyttebær.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg