Mordforsøk på Rødt politiker?

I dag var det på ny en slik dag. Jeg skulle helst være flere steder på en gang. Samtidskonflikter som det så fint heter. Og når jeg så får ryddet opp slik at jeg rekker de aller fleste møtene, ja da gjenstår neste utfordring. Møter som kommer som perler på en snor, det ene møtet starter når det andre slutter. I og for seg en effektiv ordning, og jeg liker effektivitet. Men, og det er et men. Skal dette være effektivt og ikke medføre stress med fare for hjerteinfarkt og magesår eller i det minste en aldri så liten blodtrykksøkning bør disse møtene foregå på omtrent samme geografiske lokalisasjon. Det var ikke tilfelle i dag.

Eller mesteparten av møtene hadde foregått digitalt, men dagens siste møte var som politiker og jeg måtte forflytte meg ned til Rådhuset.   Elektroniske møter er ofte litt mer effektive enn fysiske møter, så siste møte ble avsluttet litt før planen og jeg ankom rådhuset omtrent på slaget når møtet der skulle begynne.  Med raske effektive skritt gikk jeg mot heisen.

I USTAND

sto det med store bokstaver på et A4 ark som var klistra fast med en tape-bit på heisdøra. Ja, da var det bare å løpe trappa.

De som kjenner denne kjerringa vet at det å løpe i trapper liksom ikke er noe denne kjerringa driver med.  Knær, rygg og litt for mange kilo gjør at denne kjerringa ikke er skapt for trappe-løp. Eller mulig jeg var skapt for det en gang i tiden, men at jeg ikke har holdt dette skaperverket i ship-shape-form. Et visst form for vedlikeholdsetterslep har opparbeidet seg over tid.

Møtet var i åttende etasje. Så langt opp mot himmelen som det går an å komme i denne byen. Min motstand mot høyhus i Hønefoss er stor, og den ble ikke noe mindre etter dette “bakkeløpet”.  Heretter kommer jeg til å stemme i mot alle bygg over tre etasjer.

Vel, jeg kom meg til topps mens hjertet fremdeles dunket og det var igjen litt pust i kjerringa. Knær og rygg hadde heldigvis heller ikke takket for seg. Men energi og pust til de store debattene hadde jeg ikke. Og kanskje var det å få kneblet Rødt- representantern hele hensikten med lappen på heisen  For det var bare på heisdøra i første etasje det hang lapp. …

2 kommentarer
    1. Herlig overskrift! Ikke usannsynlig at du har snappet opp oppskrift på hvordan få flere klikk fra en topp-blogg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg