Trengte et katteskinn tok en chihuahua

Ryggen er vond, og den ble ikke bedre av å sitte i bil tur retur Drammen + ett par møter der.  Jeg tuller meg inn i pelspleddet og strekker meg ut på sofaen.  Deilig!  Putter innpå litt smertestillende og kjenner at jeg klarer å slappe av.  Skulle bare hatt et katteskinn å ha på ryggen….

Sist jeg hadde alvorlige ryggplager, et prolaps i 2007 var Tante Astrid overbevist om at jeg kom til å bli bra hvis jeg bare la et katteskinn på ryggen slik at det varmet den delen av ryggen som var mest smertefull.
Den elskelige gamle damen som nærmet seg 90 år den gang, var også sikker på at hun hadde et katteskinn oppe på sitt rikholdige loft.  Hun var stadig oppe og lette etter det hadde jeg inntrykk av, og lovet å sende det oppover til meg når hun fant det.   Den elskelige gamle tanten pleide å sende oss pakker med ujevne mellomrom, fulle av sokker, strømpebukser og “Eventyrsjokolade” (De små melkesjokoladene fra Freia)og annet hun mente vi trengte.  Hver gang en slik pakke ankom i den perioden ryggen var på sitt verste åpnet jeg disse pakkene med skjelvende fingre engstelig for at det skulle dukke opp et gammelt møllspist katte-lik.
det dukket heldigvis aldri opp.

Nå er ikke Tante Astrid lengre her, loftet ryddet og huset solgt. Om det duket opp et katteskinn vites ikke.
Så når ryggsmertene igjen har dukket opp igjen har jeg fremdeles ikke noe katte-skinn.
Men jeg har jo Charlie Chihuahua. Her i huset pleier folk å diskutere om han er rotte eller katt. Hund mener flertallet bestemt at han ikke er. Vel, i kveld får han gjøre nytta som katte-skinn.
Så med en varm, kosete Charlie Chihuahua plassert oppe på ryggen håper jeg at ryggsmertene skal fordufte.
(Han leker sikkert bare katte-skinn til noen åpner kjøleskapdøra, så det gjelder å oppnå rask helbredelse..)

 

6 kommentarer
    1. Har en lodden katt her ( skaukatt-gener, tenker jeg, for der er mye pels, inkludert underpels). Du kan låne den, men den må få beholde skinnet på..hehe.

      1. Takk, men tror du katta di, med skinn ville trives her sammen med Charlie Chihuahua og Kjøteren? De er ikke så begeistra for katter…

        1. Katta er tøffere enn toget, ingen fare. Må passe på bikkja til datter når den er på besøk. To av naboene har også hunder. Katta er sjefen. ( Vel, jeg er egentlig sjefen, men lar katta tro den er. )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg