Uventet besøk.

Jeg hadde tenkt å være skikkelig flink i dag. Få gjort masse i Drømmehuset. For å være ærlig så har det ikke blitt så mye husarbeid den siste uka. Men i dag er det lørdag. Da shinet Gamle Gubben Grå Drømmehuset, og når vi er ferdig med lista av ting som skal gjøres reiser vi til byen og drikker kaffe-latte.

Vi var godt i gang også i dag. Eller jeg hadde i det minste så vidt startet. Hadde vasket flisene over kjøkkenbenken. Dere vet, dratt frem mikrobølgeovn og alt som står på kjøkkenbenken og vasket ordentlig. Så skulle jeg et ærend ut. Noe fra kjøkkenbenken som jeg mente kunne fjernlagres i garasjen til det enten blir kastet eller solgt. Som regel det siste.

Da sa det plutselig hei på hushjørnet, og inn kom venninna mi som ikke bor her i distriktet lenger. Du kan tro jeg kom med et frydefult gledeshyl, og alle tanker om husarbeid forsvant som dugg for solen.

Hun hadde ikke tid til å være lenge. Hun og mannen var i byen fordi de skulle i barnedåp i morgen. Både sønn hennes med familie  og andre slektninger bor fremdeles her i byen. Hun ville bare innom med en forsinket gave fordi jeg har hatt bursdag og fordi jeg er så god til å lytte. Vel, den lyttinga er vel gjensidig, og hun har og hatt fødselsdag ganske nylig. Etter meg. Hodet tenkte fort, men jeg hadde ikke noe på lur jeg kunne dra frem i en fei og overrekke som gave. Hun skjønner slikt. Neste år er det kanskje jeg som dukker opp med gave.

Gaven var som dere ser en flaske vin. Hun påsto at mannen hennes mente navnet på etiketten passet utmerket til meg. Forstår ikke det. Hun, og sikkert han og, mente at jeg kunne være en litt sånn sofistikert djevel som pakket inn formuleringene mine slik at meningen kom frem tydelig men ja sofistikert. Det er av virkelige gode venner en skal høre sannheten, og jeg er ikke helt uenig.

Vi fikk oss en god prat. De var vel her en god times tid. Utrolig koselig og ikke minst overraskende. Slikt liker jeg. Enda de verken fikk vått eller tørt var det kos med besøk. De drikker ikke kaffe eller te, og Pepsi Max har jeg aldri i huset.

Det ble en god pause i husarbeidet. Jeg var muligens og litt treg med å komme i gang igjen. Så i dag blir det nok ikke kaffe-latte. Det gjør ikke så mye. En god prat med venninna og mannen hennes var mye koseligere.

 

6 kommentarer
    1. Jeg vil absolutt si at det er en god egenskap å kunne pakke inn ting på en sofistikert måte slik at meninga likevel kommer fram.🤗👌🏻
      Jeg er nok mer direkte i min tale og langtfra sofistikert.😅
      Veldig hyggelig med slike impulsive besøk altså.👌🏻🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg