Det er Vestlandet som gjelder på bloggtoppen for tiden

Monica har hatt en drømmedag, selv om hun har vært på jobb. Ser ingen motsetninger i den setningen. Jeg hat hatt mange “drømmedager” på jobb. Sammen med gode kollegaer hvor du føler at vi virkelig er et team. Gode vakter sammen med gode kollegaer.
Det var noen sånne vakt team jeg og flere kalte “kremvakt” for noen år siden. Det var når de rette folka hadde vakt sammen. Mange av de vaktene bidro til at helt vanlige arbeidsdager ble gjort om til drømmedager.
Det var og en god del drømmedager sammen med Tisk-teamet. Da jeg drev med smittesporing og testing i forbindelse med korona. Det var givende arbeidsdager, gjerne med høyt tempo.
Jeg trives og med jobben jeg gjør nå, hyggelige kollegaer og greie arbeidsoppgaver. Men har vel ikke helt fått den følelsen av drømmedag riktig ennå.

Monica deler noen fantastiske bilder fra Loen. Jeg har lenge hatt lyst til å ta en tur dit. Søsteren min var mye der på 80-tallet, og jeg så mange flotte bilder. Har ikke fått mindre lyst med årene, og spesielt ikke etter at det kom Skylift der. Kanskje det blir en tur dit i sommer?

Spreke Vibbedille gikk opp til Fløyens topp på kombinert familietur og bloggtreff til Bergen. Der traff hun på Bunny og Vivian.  Etter hva jeg forstår gikk Bunny og opp til toppen, mens Vivian “juksa” og tok Fløy-banen.
Håper de tre med følge koste seg riktig så mye.
Det er flott på Fløyen, imponerende utsikt. Jeg har vært der en gang. Jeg var ikke like sprek som Bunny og Vibbedille. Jeg tok banen opp og gikk ned.

Disse spørsmålene til Stine har jeg for lengst svart på. Mine svar finner du her.
Doc & Dask har heller ikke kommet med noe nytt, så vi tar turen tilbake til Vestlandet og Bergen.
Nå har ikke Vivian heller kommet med noe nytt innlegg det siste døgnet. Hun har jo vært opptatt med å være på bloggtreff på Fløyen. Så flotte bilder av henne inne på innlegget til Vibbedille.

Så da hopper vi videre til den tredje bloggeren som var på Fløyen i går, altså Bunny.
Bunny har latt seg avbilde med skinnende glorie og englevinger.  Jeg smiler for meg selv når jeg ser bildet. Jo, jeg tror Bunny kan være en engel når han vil. Jeg tror han har mye godhet i seg.
Men av og til fremstår han mer som en bek-engel, med en litt rusten glorie.
Vel, på bildet ser vingene hvite ut, og glorien skinner uten det minste tegn til rust. Han er nok god på bunnen den gutten.

Halve bloggtopplista kan møtes i Bergen. Ingenting slår Tom og hans tapas.
For meg minnet innlegget så mye om innlegget hans fra 20. mai, at jeg måtte inn å sjekker om det var et reprise-innlegg. Det var det nok ikke, men  tapasbordet i seg selv var nok en reprise fra det han delte for under en måned siden.
Jeg er glad i gjenbruk jeg. Og kanskje er det hemmeligheten bak suksessen til Tom. Gjenbruk er jo i tiden har jeg hørt.

Er dere derimot spent på hva denne kjerringa spiste i går, følg med på denne bloggen. Det kommer et innlegg om det ved 13 tiden i dag.

8 kommentarer
    1. Ja, Tom legger ut oppskrifter han har lagt ut før, ikke noe galt i det, men Tom krydrer også bloggen sin med mye annet. Morsomme ordspill, spørsmål til ettertanke, historier fra livet sitt osv. En god kombinasjon av mat, humor og alvor. Det er noe av hemmeligheten bak bloggen hans tror jeg. Han virker også som en sympatisk mann som sjelden eller aldri snakker nedsettende om andre bloggere. Jeg forstår derfor også hans reaksjon i går, for akkurat som han legger ut oppskrifter på repeat så går det på repeat hos deg at du ikke forstår førsteplassen hans utifra alle matinnleggene hans. Å tulle litt med innleggene til dem som ligger på bloggtoppen er et greit konsept, men satire krever også en god balansegang mellom hva som er morsomme skråblikk og hva som kan oppleves som nedlatenhet og sarkasme.

      1. Hva som oppleves som satire og hva som er sarkasme kan sikkert være forskjellig fra menneske til menneske. jeg har aldri kommentert personen Tom bare det han skriver og publiserer på en offentlig blogg.
        For meg virker Tom dom en reflektert fyr som har tatt tak og fått orden på livet sitt. Det står det respekt av.

    2. Da junior og jeg var i Bergen ifjor høst, tok vi også Fløibanen opp og gikk ned igjen. Det er flere veier ned, og vi gikk nok ikke den korteste…. Jeg kjenner ei fra Veme som bor i Loen, – hun og mannen driver Kjenndalstova innerst ved Lovatnet. Ha en fin søndag!

    3. Litt misunnelig på bloggerne som ligger over deg? Virker hvertfall sånn. De fleste bloggere snakker ikke ned sine medbloggere, og får da kanskje flere følgere fordi di er hyggelige mennesker..
      Medmenneskelighet, humor, åpenhet og ærlighet er ting di fleste mennesker setter høyt, og folk med disse egenskapene drar flere lesere til bloggen sin enn dem som snakker ned andre, høres bitter ut og lager innlegg som dette som er nedlatende mot andre bloggere. Her ramser du jo opp i negativt ordlag alle som ligger over deg . Du scorer ikke poeng av å virke som en sur, bitter kjerring 😏

      1. Takk for tilbakemelding på hvordan du opplever innlegget mitt.
        Jeg kan forsikre deg at jeg ikke er sur -selv om du har helt rett i at jeg er ei kjerring. Bloggen du kommenterte heter Kjerringtanker. Der ligger litt i navnet at den da inneholder tankene til ei kjerring.
        Litt usikker på hva du mener er så nedlatende i dette innlegget . Annet kanskje enn at jeg påpeker at innlegget om tapas er relativt likt innlegget om tapes som ble publisert på samme blogg forc28 dager siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg