Spørsmålsrunde

Da er tiden kommet for en ny spørsmålsrunde på bloggen. Jeg knabber som vanlig spørsmålene  til Stina og svarer på de som om de skulle vært stilt til meg.  Det leserne lurer på om en toppblogger er sikkert ikke så forskjellig fra hva de lurer på om en annen toppblogger.

Hadde du noen symptomer når du var gravid?

Det begynner å bli noen år siden. Siste svangerskap var for over 20 år siden. Litt morgenkvalme hørte vel med. Største problemet var bekken og rygg. Det var det som førte til sykemelding mot slutten av noen av svangerskapene.

Hvor skal barnerommet være?

Jeg er mer opptatt av hva “barnerommene” skal brukes til nå som barna har flyttet ut.  Skulle det etterhvert dukke opp barnebarn som skal overnatte har vi gjesterom  Jeg kommer sikkert til å bli så tussete bestemor at det gjesterommet vil gå et visst barnlig preg med både kosedyr og barnesengetøy, men noen innredning av barnerom tror jeg ikke det blir.

Hvordan holder du plantene du har ved TV-en så fine og voksende?

Merkelig spørsmål. Det er ikke en eneste plante i hele TV-stua. Ikke i hele kjelleretasjen, så vidt jeg vet.

Hva slags drivhus har du? Hvor er det fra og hvor stort er det?

Aner ikke hva slags drivhus vi har. Har aldri sett det. Det er Gamle Gubben Grå som hevder at vi har et flatpakket drivhus ett eller annet sted i garasjen. Vet ikke hvor det er fra. Sikkert noe Gubben har kommet over veldig billig. Vet følgelig heller ikke hvor stort det er.

Hva bruker du til å farge brynene dine?

Farger ikke brynene mine. Burde helt klart gjort det, men har klart meg greit i 57 år uten å gjøre det, så hvorfor begynne nå?

Blir du noen gang sliten at hundene din krever så mye?

Jeg ville løyet hvis jeg sa at jeg aldri blir sliten av hundene. De forfølger meg når jeg er hjemme. Står til og med utenfor dodøra og venter på meg når jeg er på do.
Men all kosen, alle turene og all den overstrømmende kjærligheten de gir tilbake veier opp for de gangene jeg synes de er litt for slitsomme.
Forresten så er det bare å ta å gå en tur, så er de ofte mye roligere når vi kommer hjem.

Hvilken selvbruning bruker du? Syns du alltid er så brun!

Har du vurdert å oppsøke optiker? Jeg mener hvis du mener jeg alltid er så brun.
Jeg har en flaske Glød fra Sophie Elise i badeskapet, men bruker den sånn ca en gang i året.

Føler du deg bedre eller verre etter at du sluttet med hormoner (prevensjon) om du brukte det før?

Det er en god del år siden jeg sluttet med p-piller. Andre hormoner har jeg ikke brukt.
Tror ikke jeg merket stor forskjell. Men så er jeg ikke typen som går og leter etter endringer heller.

Hva het den salongen du var på her om dagen?

Har ikke vært på noen salong på flere måneder.

Hvor ofte tar du vekk ugress / rydder i hagen?

Jeg tar en runde med ujevne mellomrom. På denne tiden er det vel knapt en dag jeg ikke er i hagen, og ser jeg ugress luker jeg det som regel vekk.

Hvilken foundation bruker du?

Bruker ikke foundation.

Hva tenker du om sukkerfrie alternative / kunstig søtning under graviditet og til små barn?

Det overlater jeg til de gravide og til småbarnsforeldre å mene noe om.

Hvor er vannspeilet fra?

Har ikke noe vannspeil, men det står på ønskelista.

Tips til sukkerfri / sunn snacks om man får skikkelig søtsug? Sliter med å holde meg unna sjokolade.

Jordbær! Finnes ikke noe bedre enn friske bær på denne tiden. Bær og frukt. Fråts fra nå og langt ut over høsten.

Blir veldig tørr i huden på kroppen, tips til god krem å smøre seg med?

Nei.

Hvilke symptomer gjorde at du fant ut at du hadde graviditet utenfor livmor?

Har aldri vært gravid utenfor livmoren.
NHI sier at symptomene er uteblitt menstruasjon, underlivssmerte og sparsom blødning fra skjeden.

Hvor kjøpte du den du sjekker om du har eggløsning? Og hvordan bruker du den?

Har aldri eid en slik dings, og spør du meg ville jeg spart pengene og heller ha et litt mer avslappet forhold til det å bli gravid. Hatt god sex når begge hadde lyst på det og ikke når en elektronisk dings sier du må ha det.
Kanskje blir du ikke gravid på sekundet når du ønsker. kanskje går det tre måneder eller kanskje ett år. Barn kommer ikke på bestilling, men jeg tror de kommer lettere hvis man ikke stresser så veldig med å bli gravis.
Husk folk har klart å reprodusere seg lenge før noen fant ut på å tjene penger på folks redsel for ikke å bli gravide.

Hvor er de hvite sneakersene fra?

Har ingen hvite sneakers. (Er ikke det en sjokolade?)

Er det kun ditt hår du har nå, eller er det fremdeles hair extensions?

Alt håret på kroppen min er mitt eget.

Selger du noen ganger klær du ikke bruker lengre? Du har så mye fint jeg kunne tenkt meg til min egen garderobe

Legg inn et bud hvis du ser bilder av meg i noen klær du sikler på, så tipper jeg vi blir enige om pris.
Pleier å bruke klærne mine til det liksom ikke er aktuelt å selge de.

4 kommentarer

Siste innlegg