Er livet ditt en bok?

Er livet ditt en bok?  spør B for B på sin blogg, og jeg svarer et klart og tydelig JA mens jeg nikker energisk på hodet. Slik har jeg alltid tenkt. På livet som en bok, og jeg har ved flere anledninger opp gjennom livet tenkt at jeg er spent på neste kapittel. Jeg har og mange ganger tenkt at en gang, en gang skal jeg skrive den boka.

Boka om livet mitt ville vært en tykk bok. Jeg er forhåpentligvis bare sånn ca. halvveis i livet og allerede tror jeg den ville fylle godt i bokhylla.  Det ville vært en bok hvor du ville både le og gråte mens du leste deg gjennom sidene. Kanskje og en god del smil gjennom tårer.  Kanskje ikke en “page-turner”, helt klart ikke en spennende krim eller thriller, men en bok og en historie jeg tror ville gjøre inntrykk. At du ville sitte igjen med en god følelse, slik man gjær etter en bok som har krabbet litt under huden på deg.

For livet mitt har så langt vært sånn. Ingen dans på roser. Ikke en endeløs rekke med kjedelige dager. Et godt liv. Et engasjerende liv. Et liv med både medgang og motgang – og noen sprøe innfall innimellom.

Alle liv er fulle av kjærlighet, begjær, sorg og gled.
Folk som er der, eller ikke er der.

Sitatet er hentet fra innlegget til B for B. Kloke ord. Alle liv er fulle av så mangt.  Det er et flott innlegg som gir meg mange gode refleksjoner.

Skal en slutte å leve -, slutte å føle-, slutte å drømme, om en blir eldre?

Til dette spørsmålet vil jeg svare et rungende NEI! Selvsagt skal en ikke slutte å leve, føle eller drømme om en blir eldre.
Kanskje blir det enda viktigere å leve, fordi man vet at tiden som er tilbake er tilmålt. At man ikke har evigheten å drømme og planlegge for. Leve her og nå mens en fremdeles er her og har muligheten.

Den dagen man slutter å drømme, slutter å føle, den dagen er vel livet over?
Livet vil alltid ha noe å by på, noe på lur hvis du bare leter godt nok.

B for B har skrevet et flott innlegg som ga meg mange refleksjoner. Gå inn og les det du og.

14 kommentarer

Siste innlegg