Fra kjerringblogger til samfunnsdebattant

Det er på tide å komme seg videre. I ett år nå har jeg sittet her og følt meg på utsiden av det pulserende aktive livet jeg elsker. Parkert og forlatt på en krakk blant vissent løv har jeg sittet og betraktet verden som fortsetter uten meg. følt meg gammel, utslitt, oppbrukt. Bare hver gang jeg entrer et møterom eller på annen måte konsentrerer meg om politikk føler jeg adrenalinet strømme i blodet, engasjementet våkne og jeg føler meg levende. Føler meg tilbake i den livsstilen jeg elsker. Føler at jeg er tilbake på en arena jeg behersker. Jeg kommer hjem og snakker på utpust og innpust til Gamle Gubben Grå og er den kjerringa – eller kvinnen om du vil – som jeg ønsker å være.

I dag har jeg tenkt å reise meg fra den krakken, børste av meg det visne løvet og vise verden at denne kjerringa så langt fra har visnet hen.  Fra og med i dag har jeg tenkt å definere meg selv som Samfunnsdebattant.  Høres ikke det relativt fint ut neste gang jeg er i et selskap hvor noen spør hva jeg arbeider med? Mye bedre enn “trygdet” eller “Naver” hvis du spør meg. Samfunnsdebattant. Jo mer jeg tenker over det, jo mer liker jeg det.

Det er ingen beskyttet tittel. Du trenger ingen bestemt utdanning. Du trenger bare å ha meninger om forskjellige samfunnsforhold og mot til å stå for dine meninger. Rollen er som skapt for meg! Det er i grunnen rart at jeg ikke har tenkt på det før.

Det holder selvsagt ikke med å sitte her å kommentere samfunnet her på blogg.no, men det er en god begynnelse. Jeg har allerede en plattform og en del faste lesere.
Neste nå blir å bli mer aktiv på twitter. Det tror jeg er en plattform som passer meg bra. Jeg er god på kjappe, korte kommentarer. Til å ta ting på kornet.
Så følger kronikker og avisinnlegg i aviser som er viktigere og langt mer seriøse enn lokalavisen her på Hønefoss.
Ja, og så må jeg jo få gitt ut ei bok om et viktig samfunnstema og påse at den blir sluppet i riktig øyeblikk.

Samfunnsdebattant. Jeg smaker på ordet en gang til. Jo, jeg liker den betegnelsen. Det er en god beskrivelse på det jeg føler meg som. Jeg er en samfunnsdebattant.
Og til dere som nå klør i fingrene ette å kaste dere over tastaturet for å dra meg ned på jorden igjen. Fortelle meg at det skal litt mer til enn en kjerringblogg og noen tweets for å bli en viktig samfunnsdebattant. Hvem har sagt at jeg tror jeg vil bli invitert til Debatten eller sitert i de store mediene med det første? Det er mange musikere som aldri når de store scenene. Det er mange malere som aldri får sine bilder på veggene på Nasjonalmuseet. Det er mang en poet som må se bøkene sine støve ned på Mammutsalget.  De er like mye musikere, malere og poeter for det.

Det viktige er hva man definerer seg som. Det er første skritt på veien.

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Ikke sikker om jeg skrevet det før, mulig jeg bare har tenkt tanken, at du bør bli en samfunnsdebattant . Arrester meg om jeg tar feil, men jeg tror ditt partis kjernesak er : Kamp mot forskjells Norge. Og er det noe ikke bare Norge, men hele verden trenger nå, så er det et varmere og inkluderende samfunn.

    2. Ikke sikker på om jeg har skrevet det før, mulig bare tenkt tanken at du bør bli en samfunnsdebattant. Arrester meg om jeg tar feil. Ditt parti’s kjernesak er Kamp mot forskjells Norge. Er det noe, ikke bare Norge, men hele verden trenger nå, så er det et varmere og inkluderende samfunn.

    3. En god ting kan ikke gjentas for ofte, derfor gjentatt. “En alvorlig feil har oppstått, prøv igjen sto det. Ellers så står vel kjernevåpen langt ned på lista av kjernesaker 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg