Gikk ikke helt som planlagt…..

Gleden var stor i går over at bloggtopplista endelig var oppdatert, og jeg hadde seriøse planer om å rase oppover den.  Det gikk ikke akkurat slik.
Jeg fikk riktignok flere sidevisninger enn på søndag, men det hjalp ikke mye.  Jeg raste fra en 13. plass til en 15. plass. Det var liksom ikke oppover lista den rasinga foregikk.
Muligens ikke så rart.  For jeg kom bare med ett innlegg i går. Det var alt jeg rakk.

Hva jeg drev med?
Vel jeg hadde planene klare.  Jeg skulle leke hvit tornado og stå på med husarbeid til Gamle Gubben Grå dro på jobb sånn litt over 11.  Så skulle jeg slappe av en halv times tid før jeg skulle sette meg ned og forberede meg til ett møte i dag i det utvalget som skal se på hvordan eldreomsorgen her i kommunen skal organiseres i fremtiden. Hvor vi skal bygge nye sykehjem eller omsorgsboliger og hvilke sykehjem som eventuelt skal legges ned.
Etter det skulle jeg skrive innlegget jeg skal holde om arbeidslivspolitikk på et pub-møte i dag.

Og planen var bra den. Jeg rakk husarbeidet.

Men så kom jeg til å sende en sms til Datteren og spørre om hun ville ta en kjapp kaffe latte i løpet av dagen.
Da jeg la meg på sofaen for den lille hvilen, beinet trenger det når jeg har styrt med husarbeidet en stund., ringte Datteren. Og hun ville drikke kaffe med mammaen sin!  Vi avtalte tid og sted – og skravlet litt.

Hadde så vidt avsluttet telefonsamtalen med Datteren og lukket øynene før det på ny kom lyd fra telefonen.
Denne gangen var det en politikerkollega som jeg kjenner godt fra før vi havnet sammen i Hovedutvalget for Helse Omsorg og Velferd. Hun ville bare samtale med meg om noe. Høre litt hva som var riktig fremgangsmåte.   Hun er nyere i dette gamet enn meg. Trengte bare litt veiledning.

Etter den telefonsamtalen hadde jeg i grunn ligget lenge nok.
Det mente i det minste Charlie Chihuahua som viste tydelige tegn på at han ville ut!   Til tross for at han hadde vært ute på tur med Gamle Gubben Grå rett før Gubben dro på jobb var det visst viktig å komme ut NÅ!.
Så da labbet jeg en tur med Charlie, tok en kjapp dusj og dro til byen for å drikke kaffe med Datteren.

Datteren vet å utnytte at hun har en mamma med bil, så da ble det litt shopping med Datteren. Hun har Dumpidal (bydelen hun bor i ) sin råeste uteplass, og den trenger stadig oppgraderinger.
Etter ferdig innkjøp måtte jo uteplassen besiktiges av meg, og høre om alle planene. Den jenta er utrolig flink når det kommer til interiør.
Heldigvis kom Yngste Sønn også. Han skulle hjelpe henne med å montere noe.  Og jeg dro hjem via en tur på Kiwi. Klokka var blitt over 17 før jeg var hjemme.

Jeg lagde middag. Og jeg hadde egentlig stoore planer om å dele den “prosessen” med dere. Men jeg glemte helt å ta bilder. Jeg begynte å få dårlig tid.  Jeg hadde ennå ikke forberedt meg til møtet som starter klokka 10 i dag, og jeg hadde ikke skrevet innledningen jeg skal holde på pub-møte i kveld. I tillegg verket beinet som besatt, og vi skulle ha et zoom-møte i valgkamputvalget i Buskerud klokka 20.  Bloggen og mat-fotografering ble nedprioritert.

Mens middagen sto i steikeovnen la jeg meg på sofaen med beinet høyt mens jeg gjennomgikk papirene til ad-hoc utvalget i dag.

Da fikk jeg en melding fra en … tja… ivrig samfunnsborger.  Tror ikke han stemmer Rødt, men jeg tror han har sansen for meg som politiker. Mulig han bare tror jeg er lett å manipulere.
Han lurte på om jeg husket noen summer og noen forhold rundt et tomtekjøp av ei skoletomt tilbake i 2014.
Jeg satt ikke i kommunestyret en gang på den tiden!  Jeg var andre vara.  Men skolesaken er en sak jeg var engasjert i. Men å få en sliten kjerringhjerne til å huske 7 år gamle sakspapirer til et møte hun kanskje ikke deltok på?!? Ja det er kanskje litt for mye forventet?
Så jeg gjorde det en hver travel politiker gjør når man får slike henvendelser.
Hjernen min begynner å jobbe på høygir, og jeg bruker den neste timen på å lete i gamle sakspapirer på mobilen. Så svarer jeg han som sendte meldingen litt opplysninger om hva protokoller han kunne ha lett frem selv, sier hva jeg husker og hvem jeg mener han bør snakke med for å få flere opplysninger.

Jeg rakk å spise middag og logge meg på møte klokka 20 bare for å finne ut at møtet var avlyst. Vel, det gjorde ingenting. Tok siste gjennomlesing av papirene til møtet i dag.
Så ramla Yngste Sønn og Gamle Gubben Grå inn døra rett etter hverandre. Jeg holdt de med selskap mens de spiste middag. Ingen vits i å sette seg ned ved spisebordet for å skrive innlegg til pubmøtet så lenge de satt der.  Jeg hadde og behov for å snakke meg “litt tom”.  Den gamle skolesaken roterte i hodet mitt.

Vel tiden gikk fort til klokka var 21.20.
Da begynte partilederdebatten på NRK. Den måtte jeg jo selvsagt ha med meg. Sånt er nesten obligatorisk for en ivrig politiker med drømmer om en plass på stortinget.
Den var ferdig litt over klokka 23.

Innlegget jeg skal holde på pub-møte i kveld var ferdig rett før klokka 01.00.
Da var det tid for å finne senga. Gamle Gubben Grå hadde lagt seg for over en time siden.
Bloggen ble nedprioritert, og 15. plassen en realitet.

Savnet du noe om toppbloggerne i dette innlegget? Vel, jeg håper det kommer i løpet av dagen – så Følg med, følg med!

 

 

6 kommentarer
    1. HØrtes travelt ut 🙂 Du raser nok oppover etter hvert 🙂 Synes jo du har kommet LANGT jeg da 🙂 Og på en annen liste er du jo nummer 2, så det så!! 😀

    2. God morgen!
      Av og til blir dagene helt annerledes enn man planla…. og det med å slappe av på sofaen en stund… da plinger det som regel i telefonen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg