Hjem og redde verden.

Ok, jeg ser at overskriften kan virke litt pompøs, men jeg er ikke den eneste toppbloggeren som har litt vel høye tanker om meg selv.

Selv om jeg er fullstendig klar over at verden klarer seg like bra eller dårlig enten jeg forblir på treningsleiren eller drar hjem til mer siviliserte strøk, så tror jeg faktisk at det kan utgjøre en viss forskjell om jeg er på kommunestyremøte i kveld eller ikke.

Adhoc-utvalget sin rapport skal behandles. Ut fra telefonene jeg har fått den siste uka forstår jeg at flere lurer på og venter på min kommentar til den. Selvsagt ønsker jeg å være til stede under behandlingen. Det er så fort gjort at noen får inn en setning eller et ekstra punkt i et vedtak som binder opp kommunen på en måte jeg finner uheldig. Jeg vet at noen mener rapporten er for lite konkret. At vi gjerne skulle pekt ut tomta for et nytt sykehjem. Men det lå ikke i vårt mandat. Jeg mener og st skal vi politikere ta en god beslutning om tomtevalg må de forskjellige tomtearealene utredes.  Jeg tror ikke vi fem politikerne som satt i Adhoc-utvalget er de best kvalifiserte til det. Et samlet kommunestyre er nok mer kompetente enn oss fem, men likevel vil jeg helst ha en utredning som sier noe om muligheter og utfordringer ved de forskjellige tomtevalgene. At vi skal ta beslutninger basert på fakta  ikke mer eller mindre kvalifiserte gjetninger.  Som politikere er vi gitt makt til å ta beslutninger, vi er ikke nødvendigvis gitt noe mer forstand av den grunn. Noen ganger trenger noen av representantene å minnes på det.

Kommunestyremøte begynner klokken 12. Før det er det et gruppemøte fra klokken 11 har jeg hørt. Som vanlig er det mange orienteringer. Saker hvor i mine øyne, administrasjonen ofte forsøker å belære oss politikere hva vi skal mene i saker som skal behandles senere. Her er det ikke pliktig oppmøte for representantene. Så jeg satser på å komme til saksbehandlingen starter klokken 16. På den måten får jeg med meg en del av programmet her på treningsleiren før jeg drar.

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg