Ukemeny fra Kjerringa

Som dere alle vet liker denne kjerringa og influere, inspirere og påvirke sine lesere. Gjerne til å reflektere litt. I dag vil jeg be dere reflektere litt over om en ukemeny må starte på en mandag, eller om en 7 dagers meny like godt kan være fra for eksempel onsdag til tirsdag.

Mens dere tenker litt over det så presenterer jeg menyen for de kommende 7 dager her i Drømmehuset.

I dag tenkte jeg Gamle Gubben Grå skulle få lage en marengsbunn og pynte den etter beste evne. Jeg har jo tenkt å ha årets første kaffekopp i kurvstolene på trammen. Det synes jeg bør feires med en ordentlig sommerlig kake.
Er ikke kake middag sier du? Vel, jeg love dere ikke en middagsmeny. Men siden det er jeg som skal lage middag tenker jeg at det blir noe enkelt. Grandiosa eller noe slikt.

I morgen, fredag skal vi ha rekesalat med fenikkel og egg. Er det middag bra nok?

På lørdag har jeg tenkt å ha rabarbrakompott med fløte. Som dere ser en vårlig meny her i Drømmehuset. Nå er det vår, ferdig snakka!

Søndag er det lov med kake. Så da blir det potet-mandel-kake med sitronkrem.

Mandag tenkte jeg å ta noen jordbær og trekke med sjokolade. Skal nytes i vårsola.

Så har vi kommet til tirsdag. Da blir det biff stroganoff. Ikke sånn fra pose, men laget fra bunnen av.

Om dette menyoppsettet blir fulgt gjenstår å se, men veldig ofte blir det slik som Kjerringa har bestemt. (Selv om jeg er litt i tvil på den marengsbunnen…)

8 kommentarer

Siste innlegg