Vinteren nærmer seg

Sitter her og venter på middagen. Det er Gamle Gubben Grå som skal lage den i dag. Det blir fiskegrateng. Og nei, det er ikke noe surt innlegg hvor jeg etterlyser middag som ikke blir laget. Det var mer en konstatering av fakta. Jeg er akkurat ferdig på kjøkkenet selv. Jeg har laget en slags snickers-konfekt. Ei oppskrift fra et blad. Antakelig et juleblad,  Mye dadler, peanøtter og sjokolade. Nå står det i kjøleskapet og blir skåret opp i firkanter i morgen. Så langt ser det vellykket ut. Skal ta bilder av det ferdige produktet i morgen hvis jeg husker det.

I dag har snøen kommet nærmere. For første gang i år har jeg sett den på toppene av åsene rundt forbi her.
Jeg hadde egentlig tenkt meg en høsttur til Kleivstua eller Damtjern i dag. Vandret innover Krokskogen. Men jeg drøyde den. Fristet liksom ikke å ta turen nå som den første snøen laver ned. Gikk en tur med Charlie Chihuahua her nede i stedet. Det var kaldt og regna, nesten sludda. Jeg kunne godt tatt slike sommertemperaturer som vi hadde i helgen, men det er vel dette som i grunnen er novembervær.

Jeg kjenner godt i kroppen at dert er kaldt og rått ute, Inntullet i tykke gensere, men det hindrer ikke at det knirker og bryter i ledd og titanforsterkede lemmer. Håper på en kort vinter og en snarlig vår.

 

8 kommentarer
    1. Huff!😨
      Liker heller ikke sånt vær og det gjør ikke kroppen min heller.😳
      Rått vær med slaps er det verste.
      Gleder meg til å se konfekten du har laget.
      Den høres god ut.🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg