Jussministere og Hemingway

Jeg virkelig våknet her jeg satt med tekopp og tastatur når jeg klikker meg ìnn på innlegget til Mors middag Har hun vvirkelig brukt gresshopper til mat slik jeg foreslo i innlegget Kjerringa er stum av beundring? Hun rydder jo matskapene der nede i syden før hun setter snuten hjemover. Er vel ikke overraskende om hun skulle støte på en gresshoppe eller tre. Overskriften tyder på at hun har blitt både modig og trendy. Insekter kommer jo for fullt.

Jonas var modig i fjor høst og utnevnte ei ung kvinne som justisminister. Dag 1 i stillingen møtte hun i Kongsberg etter at en mann hadde gått rundt og drept flere med pil og bue. Hun klarte illdåpen med glans! Jeg klarer ikke heller å huske at hun har tråkket alvorlig galt i noen andre saker i sitt fagfelt. Ja annet at hun er ung og kvinne og ikke oppfører seg som en middelaldrende mann. Som andre på sin alder er hun blant annet på Tictoc. Og det er vel der feilen ligger. Verken Jens Christian Hauge, Inger Louise Valle, Mona Røkke, Anne Holt, eller de fem justisministerne fra Frp som fulgte hverandre i rask rekkefølge var på Tictoc. De fem fra Frp var det mye rart med, men de var i det minste ikke på Tictoc. De nøyde seg med å utvise asylbarn, komme med rasistiske uttalelser, lyve og få en mengde mistillitsforslag mot seg. Men, de var ikke på Tictoc. De hadde ikke lastet ned kinesiske apper på tjenestetelefon og gitt kineserne fri tilgang til rikets sikkerhet i den grad den er lagret på telefonen. Ja  hun har gjort noe dumt. Burde vært ærlige og lagt seg flatere. Men i listen over justisministere som har gjort dumme ting er i grunn relativt lang. Hun er i godt selskap.  Enig med Strikkekjerring  På tide media finner noe nytt å skrive om.

Ikke noe nytt fra hun som bare holder bloggen kunstig I live.

Er litt usikker på om det var så smart av meg å rose Allan så opp i skyene som jeg har gjort I et par innlegg. Jeg tror det har gått til hodet på han. Han sammenligner seg med ingen ringere enn Hemingway!!! Synes hans blogging er så viktig at han ikke burde blitt forstyrret av bloggerfruen med ønske om at han for eksempel skal vaske kattedoen.  Vel  Allan, Hemingway hadde i løpet av sitt liv fire koner.  Det kan tyde på at Hemingway-hustruene ikke var så fornøyd med skribentens deltakelse i samlivet. Så muligens det kan lønne seg å vaske den kattedoen i det minste til du får en nobelpris eller to.

Synes det ér mange bra innlegg på toppbloggerne I dag og klikker meg gjennom to innlegg med ukemenyer uten å miste humøret.

I dag er det skikkelig fint vær het. Varmegrader og sol. Burde komme meg ut  Vi får se. Jeg har hatt utrolig vondt i ryggen i natt og er godt dopa ned på smertestillende. Sikkert glatt ute nå som snøen smelter. Jeg får vurdere litt mer utover dagen.  Det var ei tøff natt, og jeg er sliten I dag.

Rydde burde jeg og gjort. Hadde planer om å ta klesrommet nede i kjelleren eller biblioteket denne uka. Så langt har den planen gått dårlig. Gamle Gubben Grå ryddet riktignok den store skohylla i klesrommet. Jegvfant ut at jeg hadde flere vintersko enn jeg husket. Bra! Burde kanskje funnet ut det tidligere i vinter. De jeg kjøpte til jul viste seg å fungere best som slkøyter, slik at jeg har brukt joggesko når jeg ikke har kunne bruke piggstøvlene.

Så klikker jeg meg gjennom de siste innleggene mot toppen. Bursdagshilsen som rører og selvsagt et matinnlegg på topp. Håper alle fikk med seg mitt matinnlegg i går.  Jeg skal etter planen lage middag også i dag. Ksnskje husker jeg ig i dag å ta bilde.

 

 

 

10 kommentarer
    1. Tror det er flere politikere som er småsvette på ryggen etter å ha brukt tjenestetelefonen til andre ting enn de skulle.😅
      Det fins svært mange viktigere saker å ta fatt i for media nå.👌🏻

    2. Der er jeg ikke enig med deg og Strikkekjerring.
      Øverste leder i Norge når det gjelder sikkerhet det er snakk om…Dette er utrolig umusikalsk.
      Jeg har tidligere skrevet innlegg om dette og støtter det jeg tidligere har sagt i saken.
      Jeg kjenner folk jeg som har mista jobben på grunn av Facebook i arbeidstida..og de har vært langt nede på gulvet når det gjelder jobbmessig!
      ..
      Hun har begått en meget grov tabbe!!! Bør gå av!

    3. Åj, hadde Hemingway fire koner? Ja, det kan tyde på at han var dårlig å rengjøre kattedoer. Så får jeg vel bare fortsette med kattedo-rengjøring mellom bloggingen. Det er jo greit med en pause av og til:)

    4. Generelt mener jeg at de som utnevnes til å styre landet generelt og ministerne spesielt hekst bør ha noen tiår med livserfaring i ryggen, for å si det sånn. Men ei heller her er ting sort/hvitt, og denne frøkna som besitter justisministerstolen er jo strengt tatt den eneste som har utført noe som helst frem til nå! Jeg er riktignok ikke enig i det som er gjort, men det er faktisk fullstendig irrelevant i denne sammenhengen, da jeg ikke er blant det flertallet hvis politikk de er satt til å praktisere…
      – Og det å være aktiv og handlekraftig innebærer unektelig at en øker risikoen for å trå feil tilsvarende. Jeg mener.. Gjør du ikke en dritt, driter du deg heller ikke ut. Men jeg syntes da et handlekraftig menneske som derav går på trynet dann og vann er langt å foretrekke vs. en som ikke gjør annet enn å sette opp dommedagsuttrykket og bre om seg med pessimisme og worst case scenarioes!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg