Trening, penisfraktur og 17. maifeiring

Husker dere Elander? Han som fikk meg til å trene? Vel han er på plass nummer 100  med det samme innlegget i dag.  Jeg prøver øvelsen jeg hadde så veldig problemer med den 19.april.  I dag, en måned senere, har jeg blitt veldig flink til å løfte beina og holde beina opp. Spesielt det høyre, som er i gips.  Gipsbehandling er mye trening.  Øvelsen jeg strevde så med fo en måned siden går lekende lett i dag  (Gamle Gubben Grå er ikke her for å ta bildebevis, så dere må tro meg på mitt ord.)

Vi har alle våre bekymringer.  Fullstendig Kaos er bekymret for at penisen skal ryke.
Jeg tror ikke han skal gå rundt å engste seg så veldig.  Penisfraktur er en skade som oppstår svært sjelden.  Men Fullstendig Kaos har rett, i erigert tilstand kan det oppstå brudd i penis.
Under ereksjon er penis full av blod. Hvis den erigerte penis plutselig bøyes kraftig, kan det føre til at bindevevshinnen som omgir svamplegemene, kan sprekke og rives over. Resultatet kalles et penisbrudd. Skaden kan skyldes uhell ved samleie, eller i noen tilfeller kraftig masturbasjon.

I det bruddet oppstår vil en og eventuell partner kunne høre en tydelig knekkelyd, og man vil umiddelbart få sterke smerter i penis. Ereksjonen forsvinner, men ganske fort hovner penis som følge av en kraftig bloduttredelse inne i penis, under huden. Bloduttredelsen gjør at penis raskt blir sterkt misfarget.

Behandlingen er operasjon. Før operasjonen vil det vanligvis bli utført en MR-undersøkelse som kan bekrefte diagnosen, fastslå nøyaktig hvor skaden er og kartlegge omfanget av skaden. MR kan også avklare om det i det hele tatt er påkrevd med operasjon.

Brudd på penis skal hurtigst mulig til sykehus hvor man opererer raskt. Operasjonen innebærer å tømme ut blodansamlingen, sy igjen riften i bindehinnen og eventuelt sy sammen urinrøret dersom det er over-revet.
Tidlig operasjon gir i de fleste tilfeller et godt resultat uten fremtidige problemer.

Siljestifoss deler bilder av 17. mai feiringen sin. Og selv om hun er gravid og magen begynner å bli stor e alt på stell.  Champagnefrokost med vakkert dekket bord, cupkakes med flagg og vakker kjole.  Hyggelig dag med familie og venner.
Jeg tok ikke så mange bilder på 17. mai i år som jeg ofte pleier.  Et arkivbilde fra 17. mai 2019, sist det var ordentlig 17. mai feiring her i landet får duge.   Til neste år, til neste år skal jeg be til champagnefrokost, og pynte bordet i rødt hvitt og blått.  Hadde jeg klart å komme inn i bunaden min og, hadde dagen blitt helt perfekt.

Men vi hadde en fin dag ute hos Storesøster i år.  Grilling i øs-pøs-regnvær gjør ingenting Det viktigste var at en del av oss kunne møtes.  Det var så koselig å se folka igjen. Men det ble lite med fotografering.

Jeg vet ikke om Monairens hadde champagnefrokost og vakkert dekket bord.  Hun deler ingen bilder av det, men jeg tro hun og mannen hadde en rolig 17. mai.  Hun skriver at eneste turen ut av huset var for å hente hjem litt Thaimat fra en restaurant.  Maten ser veldig god ut.  Været hos Monairens var som her.  Regn fra morgen til kvelds, og elver som går over sine bredder frista ikke til uteliv.

Dixierose er litt lik meg.  Ja bortsett fra at hun trener da.  Hun skriver at hun trener to overkroppsøkter og to underkroppsøkter i uka pluss at hun trener cardio en dag i uka.  Har PT (personlig trener) og greier.  Jeg blir mektig imponert!

Når jeg skiver at Dixierose og jeg er litt like, tenker jeg på at vi begge er glade i å gå tur og fotografere.

Hva tar jeg med meg fra bunnbloggerne i dag?
Jeg tror det blir at jeg må få fotografert litt.   Kanskje blir det et innlegg som viser dagen i dag bilde for bilde?

 

11 kommentarer

Siste innlegg